Auteur Topic: Oproep voor demo 26 feb om lege spandoeken mee te nemen  (gelezen 574 keer)

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
Oproep voor demo 26 feb om lege spandoeken mee te nemen
« Gepost op: 25 feb '12 - 14:05 »
EXTRA OPROEP AANDEELNEMERS VAN DE DEMO:
‘SAMEN STERK VOOR HET DEMONSTRATIERECHT!’

Occupy Den Haag roept iedereen die zondag 26 februari naar het Malieveld komt om samen te demonstreren voor ons Recht op Demonstratie, ons Recht op Protest en voor onze Sociaal Economische Rechten, om: Zoveel mogelijke LEGE – ja, je leest het goed – SPANDOEKEN & LAKENS mee te nemen.

HOEZO DAT DAN?
Deze demonstratie luidt wat Occupy betreft dé Hete Lente in & Burgemeester van Aartsen wilde deze demonstratie beperken door onder andere GEEN SPANDOEKEN toe te staan. Pas na het dreigen met een kortgeding en overleg tussen de advocaat van de Gemeente en die van Occupy is de demonstratie uiteindelijk toch nog toegestaan.
Hoe is het mogelijk dat er mensen in Nederland zijn, die zich het recht toe-eigenen om het recht op demonstratie op deze manier onderuit proberen te schoffelen, terwijl de Wet Openbare Manifestatie en een rapportage van de Nationale Ombudsman uit 2007 duidelijk zijn, de Burgemeester dient zo optimaal mogelijk manifestaties en demonstraties te faciliteren!
Samen met jullie wil Occupy Den Haag op zondag EEN GROOT LEEG SPANDOEK maken, als protest tegen hen die het recht op demonstratie willen en denken te kunnen beperken en als aanloop tot een lente gevuld met protest. Deze spandoeken kleuren zich de komende maanden ‘vanzelf’ metleuzen die aangeven waar we tegen zijn en wat anders kan & moet.
Waar we tegen demonstreren bepalen we zelf, hoe we demonstreren ook!
TOT OP HET MALIEVELD, TOT MORGEN!
‘Samen sterk voor het Demonstratierecht’
Datum: 26 februari
Plaats: Malieveld, Den Haag
Tijdstip: 12:00 – 17:00 uur
Occupy Den Haag in samenwerking met Occupy Nederland.

Offline Johan

• Newbie
  • *
Re: Oproep voor demo 26 feb om lege spandoeken mee te nemen
« Reactie #1 Gepost op: 25 feb '12 - 14:06 »
Is er al wat meer bekend over een eventueel program Cern?

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #2 Gepost op: 25 feb '12 - 14:08 »
Nog niet bij mij Johan. Hoop dat dat inderdaad snel bekend wordt, maar dat is het nadeel als je in korte tijd iets organiseert, dan komen sommige zaken pas op het laatste moment rond.

Offline Johan

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 25 feb '12 - 14:10 »
Jep ik ken het... maar een program geeft wel meer mogelijkheden wat betreft een korte en snelle promotie

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 25 feb '12 - 14:35 »
Deze demonstratie luidt wat Occupy betreft dé Hete Lente in & Burgemeester van Aartsen wilde deze demonstratie beperken door onder andere GEEN SPANDOEKEN toe te staan.

En hoe zit het nu met de dixies die werden verboden? 20 dixies is wel voldoende denk ik voor 500 man.

En zijn er nog opnames van die gesprekken die gevoerd zijn deze week? Want wij hebben hier helemaal niets van gehoord.

Iemand van ODH belt met de polities, die zeggen woensdagmiddag ook weer telefonisch nee. Ineens is er op vrijdag een rechtzaak die dan weer niet doorgaat. En 's avonds om 21h enkel een berichtje op het forum dat om 17h nieuws was. Twee dagen erna.

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 25 feb '12 - 20:52 »
Oops ik had deze nog niet eerder gezien....had het in het andere topic al gezegd...maar ik vind da van die lege spandoeken wel heerlijk ludiek... ;D

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 25 feb '12 - 20:54 »
Oops ik had deze nog niet eerder gezien....had het in het andere topic al gezegd...maar ik vind da van die lege spandoeken wel heerlijk ludiek... ;D
Heb mijn reactie in andere topic ff weggehaald... ;)