Auteur Topic: open dag occupy den haag  (gelezen 374 keer)

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
open dag occupy den haag
« Gepost op: 12 jun '12 - 00:10 »
Tijdens het kampberaad van afgelopen zondag (10 juni 2012) opperde Theo het idee om een open dag te organiseren. Persoonlijk vindt ik dit een heel goed idee, aangezien de grote legertent voor veel mensen een barriere is. Wat me ook opvalt wanneer je mensen voor de tent aanspreekt is dat ze geen goed beeld hebben waar occupy nu precies voor staat en waarom we er staan. Andere vragen die we regelmatig krijgen zijn; hebben jullie een huis/werk, hoe komen jullie aan eten/inkomen, hoe lang staan jullie hier al, blijven jullie nog lang, wat is jullie dagbesteding e.d. Een open dag is het middel om de drempel wat te verlagen en buurtbewoners en geinteresseerden te laten zien waar we als occupy den haag mee bezig zijn en alle vooroordelen omtrent occupy enigzins bij te schaven. We hebben de mensen en de kennis in huis om een gevarieerd dagprogramma in elkaar te zetten. Denk aan; workshops en lezingen op het gebied van voeding, spiritualiteit, alternatieve energie, natuur e.d. . Mischien een filmvertoning of barbeque, de mogelijkheden zijn eindeloos. Ik ben heel benieuwd of er animo voor is een en ander op poten te zetten en naar jullie ideeen.

Groet Don Quichotte

Offline Phen

• Jr. Member
  • **
Re: open dag occupy den haag
« Reactie #1 Gepost op: 12 jun '12 - 09:55 »
Mss een idee om er een open dag Occupy Totaal van te maken? Vraag Occupy Groningen, Utrecht, Rotterdam en Ede? Zet samen een doordachte dag op? Concrete body met warme omarming van iedereen die misschien geprikkeld is of/en nieuwsgierig.