Auteur Topic: Groenten- en Kruidentuin, Zelfvoorzienend Occupy  (gelezen 1023 keer)

Offline Gompie

• Newbie
  • *
Groenten- en Kruidentuin, Zelfvoorzienend Occupy
« Gepost op: 26 mrt '12 - 02:02 »

Ik wil een idee uitwerken om van de zwarte vlonders verplaatsbare moestuintjes van te maken...
Te beginnen om deze om te draaien en in de al aanwezige vlonders zwart plastic zeil te leggen met een paar gaatjes, een paar cm boven de bodem om water vast te houden.
De bedoeling is om te beginnen met 4 vlonders, waarvan 3 gevuld met ongeveer 10 verschillende groentes en 1 vlonder met 5-10 soorten kruiden; (eetbare) bloemen zijn natuurlijk ook heel welkom.
Tevens wil ik een kweekkast maken in de vorm van een tipy met bamboe stokken, touw en doorzichtig plastic.
Wie wil er tuinaarde, bamboe-stokken, stekjes en zaadje doneren? Een bijdrage in geld is natuurlijk ook zeer welkom, graag onder vermelding van moestuin.

Vriendelijke groene groeten, Gompie

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
Re: Groenten- en Kruidentuin, Zelfvoorzienend Occupy
« Reactie #1 Gepost op: 26 mrt '12 - 02:12 »
hai :) , gelukt?

er staan ook nog een stuk of 10 van die zwarte plastic pallets hier in HvH.

Offline Gompie

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 26 mrt '12 - 02:23 »
Thks ,we hebben er aan 4 voorlopig genoeg.
Groene groetjes ;)

Offline tanw

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 26 mrt '12 - 08:17 »
Als je op www.spullendelen.nl gaat kijken en registreren kun je daar vele stekken en zaden delen, er word zeer veel aangeboden in de buurt van DenHaag.

Offline tanw

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26 mrt '12 - 08:46 »
http://www.guerrillagardeners.nl/ deze ook nog ff kijken!!!!

Offline tanw

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 26 mrt '12 - 09:46 »
http://www.denationaleproeftuin.nl/proeftuin/default.asp
deze is ook handig :o  gratis zaad zoeken en aanbieden.

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
« Reactie #6 Gepost op: 28 mrt '12 - 13:43 »
we hebben op het kamp heel veel stukken pvc-buis van ongeveer 3 meter. Ik weet 't, niet bepaald milieu-vriendelijk, maar we hebben ze van het veld geraapt na de laatste demonstratie. Zonde om bamboestokken aan te schaffen als we dit hebben liggen....

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: 28 mrt '12 - 13:47 »
trouwens, is het de bedoeling dat dit op het kamp gaat gebeuren? Zo ja, dan wil ik er wanneer ik er ben, meestal donderdag tot zondag, wel aan mee helpen/zorg voor dragen. Ik heb als hovenier ruime ervaring met het kweken in bakken en wil graag mee helpen

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: 28 mrt '12 - 13:51 »
wat betreft de tipi's, er is ook nog afdekfolie aanwezig. Ik weet niet of dat geschikt is, maar in principe hebben we alle materialen dus in huis. Mijn voorstel is om met de buigzame pvc-buizen, pallets, en de folie een klein tunnelkasje te maken. Nogmaals, ik wil je er graag mee helpen en je mag me een p.m. sturen als je dat wil.

Offline Gompie

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 06 apr '12 - 15:20 »
Bedankt voor je  reactie, lijkt me heel gezellig dat je meedoet, vandaag kom ik wat spullen brengen en maak een begin.Ik ga Iris op halen met stekjes en ben er dan en uur of half 5., ik heb je tel. nr. niet anders had ik je ff gebelt. misschien zie ik je zo.
Groetjes, Theo

Offline hetzaad

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 09 apr '12 - 22:46 »
ik wil wel (als proef) zeewater meenemen. Hier nog een paar ideeën: http://b2012overleven.runboard.com/t114 en hier [http://b2012overleven.runboard.com/t105] ideeën voor kwaliteit van grond verbeteren.

Ik vraag me wel af WAAR dit staat te gebeuren. Rondom het kamp is vragen om problemen, lijkt mij. NIET VER van het kamp, daarentegen, lijkt me volkomen haalbaar. Zelfs rondom het bosje zou gewoon kunnen. Gewoon 's ochtends vroeg doen, of zo, als de losers nog aan de koffie zijn...

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 10 apr '12 - 00:28 »
Losers lezen ook het forum dus voordat ze bovenstaand bericht lezen, denk om je woorden aub. Vindt dit op zijn zachtst gezegd behoorlijk disrespect naar de mensen die, los van hun behoeften en hoe ze daarmee omgaan, dag en nacht op het kamp aanwezig zijn. Hoorde iemand ook al gooien met de term; "bepaalde elementen" en ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik hou daar niet van. Wie ben jij om te oordelen of iemand een "loser" of een "bepaald element" is? Voordat we weer in een offtopic discussie belandden, er is al een begin gemaakt met de groenten en kruidentuin, op het kamp, en dat is de beste plek dunkt mij. Al vraagt het bosje ernaast ook om een grondige guerila-gardening metamorfose..... wat een ander niet wil dat geschiedt, doe dat snel voordat ie het ziet... ;)

Offline hetzaad

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 10 apr '12 - 19:47 »
"losers lezen ook het forum"
LOL
Ik bedoelde de wouten. Dat zijn de enigen die er ooit problemen mee kunnen hebben. Ik wilde ze niet bij naam en toenaam noemen, maar nu het onduidelijkheden geeft...
« Laatst bewerkt op: 10 apr '12 - 19:54 door hetzaad »

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: 10 apr '12 - 21:16 »
sorry... misverstand

Offline Gompie

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 11 apr '12 - 00:56 »
Bedankt voor jullie reactie.
 pfff bijna weer een negatieve discussie door een generalisatie  :o , gelukkig zijn de meeste jutten gewoon mensen met hun hart op de goede plek, tenminste daar ga ik van uit, mocht dat niet zo zijn kan ik altijd nog de wijste zijn... ik geloof waar je je op concentreert dat haal je naar boven bij wie dan ook.
zo is het ook met planten , lijken veel op mensen dus als je ze liefde en aandacht geeft zullen ze mooier en gezonder worden tis maar net wat je intentie is en waar je je op focust.
Morgen ga ik  wat stekken, gieter en aarde halen en de eerste bak inrichten, hoop dat ik nog meer mensen  kan enthousiasmeren om lekker met hun handen in de aarde te gaan zitten het te onderhouden.
ben ongeveer eind van de middag op het kamp, hopelijk zie ik jullie dan :) .