Auteur Topic: Alle 1-mei-demonstranten vrij  (gelezen 541 keer)

Offline siris144

• Jr. Member
  • **
  • Occupy
Alle 1-mei-demonstranten vrij
« Gepost op: 03 mei '12 - 11:39 »
Het is ons misschien ontgaan in Den Haag, maar onze broers en zussen zijn afgelopen 1 mei flink op de proeg gesteld in Amsterdam.

Nadat de demonstranten van 2 kanten werken ingesloten door de ME, werden we bij elkaar gedrukt tegen de winkels aan, en zo werdt de groep bijna helemaal omsingelt.

Zo werden ze driekwartier vastgezet en uitgedaagt door de ME, tot 6 keer toe heefd de ME met geweld mensen uit de groep aangehouden. Iedereen die probeerde weg te komen of iets zij, kreeg een klap met de stok.

Tegen het einde gingen omstanders roepen "Laat ze vrij!" Terwijl de ME een spuitwagen erbij ging halen. Gelukkig is die wagen niet gebruikt. Want dan had de ME zichzelf moeten nat maken om aftekoelen.

Het web staat natuurlijk vol met filmpjes en foto's en veel verdraaide berichtgeving werdt wederom door de mainstream media ge-post. Zoals een krakers-protest dat uit de hand liep. Deze berichtgeving is vals. Het was een 1 Mei optocht, met geen enkel krakers spandoek te bekennen. Wel veel occupy vlaggen en dezelfde leuzen werden geroepen als bij ons in Den Haag. Een vreedzaam protest dus, die lekker door de ME is verziekt.

Bericht van NOS:

Alle 23 demonstranten die 1 mei waren opgepakt, zijn vrijgelaten. Volgens het Openbaar Ministerie hebben 22 van hen een dagvaarding meekregen.
Een paar honderd krakers en anti-globalisten hielden gisteren een 1 mei-demonstratie.
Het liep uit de hand toen de demonstranten werden tegengehouden door de politie.
De ME sommeerde betogers om hun gezichtsbedekking af te doen.
Toen ze dat weigerden, greep de ME in.

De demonstranten moeten zich op 12 juli voor de rechter verantwoorden.

Offline siris144

• Jr. Member
  • **
  • Occupy
Re: Alle 1-mei-demonstranten vrij
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei '12 - 12:20 »

1 Mei Amsterdam: dappere demonstranten, verachtelijk gezag, bedenkelijke berichtgeving woensdag 2 mei 2012
Opnieuw heeft een stedelijk gezagsdrager ME en arrestatiesteams losgelaten op een demonstratie die hem niet beviel. Opnieuw hebben deze agenten grof geweld gebruikt, mensen geslagen, mishandeld en opgepakt. Opnieuw speelde het gezag daarmee haar rol als onderdrukker. En opnieuw kozen gevestigde media ervoor om de gang van zaken leugenachtig en verwrongen weer te geven. Er is reden voor woede, en tegelijk ook voor analyse van de berichtgeving. Er is ook reden voor grote hulde, aan de dappere demonstranten en aan doortastende organisatoren.

Lees verder:
http://peterstormschrijft.wordpress.com/2012/05/02/1-mei-amsterdam-dappere-demonstranten-verachtelijk-gezag-bedenkelijke-berichtgeving/#comment-2622

Offline siris144

• Jr. Member
  • **
  • Occupy
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei '12 - 14:12 »

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 03 mei '12 - 22:18 »
Grote schande! Je ziet hoe belangrijk het is om zelf beelden te maken, want de omstanders krijgen amper de kans.

//edit: http://www.at5.nl/artikelen/80417/video-vuurwerk-en-charges-bij-demonstratie

Er werd ook vuurwerk gegooid, maar of dat vanuit de demonstranten, omstanders of de politie gebeurde is niet duidelijk te zien.
« Laatst bewerkt op: 03 mei '12 - 22:35 door xdenhaag »