Auteur Topic: artikel 5 - lid 3 - minimale aanwezigheid stemming lidmaatschap van lid.  (gelezen 530 keer)

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
Hallo allemaal,
Dit is een voorbeeldtopic voor vragen over of opmerkingen op de voorgestelde statuten.
Ik vind dit of dat niet goed in artikel 5, lid 3 om die en die reden.
// dit was een voorbeeldtopic maar ik heb daadwerkelijk een voorstel tot aanpassing van punt 5.3:
Citaat
3. Het lidmaatschap van een lid kan door vijf of meer leden ter discussie gesteld worden tijdens de ronde tafel, daarbij is er een minimale aanwezigheid van één/derde van de leden noodzakelijk aanwezig op de ronde tafel.
Ik wil bij deze voorstellen de bepaling na de comma weg te laten zodat deze stemming gelijke voorwaarden krijgt als een normale of spoedontwikkeling aangezien de slimmer zijn neergezet:
artikel 13

Citaat
9. spoedontwikkeling

Bij spoedontwikkelingen vervalt de eis van van een minimaal percentage van alle leden dat voor een ontwikkeling stemt.

10. gewone ontwikkeling

Bij een gewone ontwikkeling is een besluit geldig wanneer zestig procent van de aanwezigen en minimaal vijfentwintig procent van alle leden voor een ontwikkeling stemt. Hierbij dient altijd het belang voor Occupy Den Haag in acht genomen worden.
Ik vind deze beter om de volgende redenen:
1 Er zijn minder aanwezigen nodig op de ronde tafel om tot een beslissing te komen.
2 Er is een groter aantal minimum leden met een voorstem nodig om iets te beslissen.
3 Minder afwijkende regels
4 De bepalingen in artikel 13 zijn later in het voorstel aangepast, maar daarbij is dit artikel 5 niet mee veranderd. Ik heb meegewerkt aan het voorstel en heb het tot op heden over het hoofd gezien.
« Laatst bewerkt op: 25 apr '12 - 18:16 door xdenhaag »