Poll

Stem over de online status

Moet voor iedereen uit staan
0 (0%)
Moet voor iedereen aan staan
2 (28.6%)
Moet iedereen voor zichzelf kunnen bepalen.
4 (57.1%)
Geen mening
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Privacy - je online status  (gelezen 1003 keer)

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
Privacy - je online status
« Gepost op: 17 apr '12 - 03:33 »
er is met de admin/mod groep en enkele forumers een issue gerezen over de zichtbaarheid van iemands online status en of mensen de mogelijkheid moet worden gegund om dat zelf in te stellen, of dat dat onveranderlijk voor iedereen aan of uit moet staan.

het ene argument zegt openheid, het andere privacy en nog een andere zegt vrijheid om dat zelf te bepalen.

wat vind jij? vul het maar in in de poll, en/of vertel hier in het topic waarom je vind wat je vind.

nb: momenteel staat iedereen zn online status onveranderlijk op zichtbaar.
en bijkomstig kan iedereen zodoende dus ook zien waar iemand op dat moment in het forum aan het neuzen is;
( http://occupydenhaag.org/index.php?action=who )
« Laatst bewerkt op: 17 apr '12 - 11:37 door Xhairy »

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Privacy - je online status
« Reactie #1 Gepost op: 17 apr '12 - 03:50 »
ik vind om te beginnen dat iedereen de vrijheid moet hebben om dat zelf te kunnen bepalen, en vervolgens zet ik hem zelf bij voorkeur uit vanwege mn privacy waarvan ik vind dat ik daar recht op heb.

Offline marianne

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 17 apr '12 - 12:10 »
ik vind ook dat ieder dat voor zich zelf mag bepalen

Offline Witnesss

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 17 apr '12 - 16:21 »
Ik begrijp het probleem niet helemaal.
Je hoeft niet in te loggen als je alleen maar wilt lezen.
En als je een reactie wilt plaatsen ja, dan moet je even inloggen. En anderen kunnen dan zowiezo zien als je iets hebt geschreven.  :o

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 17 apr '12 - 16:35 »
als je je personal messages wil lezen moet je ook inloggen, en ook om van sommige andere forumfuncties behalve posten gebruik te kunnen maken.

maar het kunnen lezen van topics is niet het punt hier.

mag ik uit je reactie opmaken dat je stemt voor ieders online status zichtbaar?...

Offline Witnesss

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 17 apr '12 - 17:00 »
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand kan zien of ik wel of niet ingelogd ben, maar als anderen dat niet prettig vinden, dan vind ik het ook prima als het gewijzigd wordt.
Ik kan er niet wakker van liggen.

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 18 apr '12 - 16:14 »
De optie zelf bepalen zorgt ervoor dat de informatie die je normaal hebt als het aanstaat, niet meer volledig is en onvolledige informatie is waardeloze informatie. De optie zelf weten vind ik dus niet zinnig: aan of uit zijn dan de keuzen en gezien 'aan' een duidelijke functie heeft: aan.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 18 apr '12 - 17:46 »
rare argumentatie, je ziet alleen geen volledige informatie als je uit wil gaan van het gegeven dat je iedereen moet kunnen zien, waarvan je gewoon weet dat dat niet zo is wanneer mensen dat zelf mogen bepalen. de informatie is gewoon volledig als je ervan uitgaat dat je alleen diegene online ziet die dat ook aan hebben staan, want je ziet namelijk ook het aantal verborgen gebruikers, dus dat weet je ook. niks onduidelijks aan. ik val over jouw gebruik van het woordje normaal; ###############... ik vind dat daarover gestemd mag worden.

xdenhaag: Stukjes tekst verwijderd: stemmingmakerij.
« Laatst bewerkt op: 18 apr '12 - 22:23 door xdenhaag »

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
« Reactie #8 Gepost op: 18 apr '12 - 21:54 »
is dit belangrijk? er bestaat volgens mij niets als onzichtbaar surfen, ben ook geen pedofiel dus ik zou niet weten waarom

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 18 apr '12 - 22:21 »
rare argumentatie, je ziet alleen geen volledige informatie als je uit wil gaan van het gegeven dat je iedereen moet kunnen zien, waarvan je gewoon weet dat dat niet zo is wanneer mensen dat zelf mogen bepalen. de informatie is gewoon volledig als je ervan uitgaat dat je alleen diegene online ziet die dat ook aan hebben staan, want je ziet namelijk ook het aantal verborgen gebruikers, dus dat weet je ook. niks onduidelijks aan. ik val over jouw gebruik van het woordje normaal; wie bepaald wat de norm is hiero? jij?... ik vind dat daarover gestemd mag worden.
......
Dat jij het niet snapt wil maakt mijn argumentatie niet raar. En het woord normaal kan je geheel weglaten.

Ander voorbeeld: als je je op een plein bevindt, heb je een overzicht van de mensen aanwezig; je kan ze zien. Zodra je daar een aantal onzichtbare mensen tussen hebt lopen heb je geen compleet overzicht meer en dus geen overzicht.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: 19 apr '12 - 02:22 »
ik heb mijn mening verwijderd. ik trek me uit deze discussie. ik volsta met op te merken dat de poll aangeeft wat het draagvlak is. tabé
« Laatst bewerkt op: 19 apr '12 - 06:52 door Xhairy »

Offline protius

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 20 apr '12 - 15:41 »
ik vind ook dat ieder dat voor zich zelf mag bepalen

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 20 apr '12 - 18:50 »
ik heb mijn mening verwijderd. ik trek me uit deze discussie. ik volsta met op te merken dat de poll aangeeft wat het draagvlak is. tabé
Onterecht gebruik van moderator rechten; anderen kunnen niet zo laat hun reactie verwijderen. Topic gesloten.