Het valt mij op dat er een aantal tenten op het kamp staat, dat onbewoond is en waarvan de eigena(a)r(en ) hooguit een enkele keer per week langskomen.
Alhoewel het een leuk idee is om een gastentent te hebben op het kamp, heeft het er veel van dat een paar van deze tenten enkel dienen om een plaats te markeren of persoonlijke spullen in op te slaan.
Deze lege tenten zijn perfecte faciliteiten voor ongewenste gasten en creeren problemen voor de mensen die al op het kamp aanwezig zijn: zij worden impliciet geacht naast de voorraden, alle lege tenten, met daarin de persoonlijke eigendommen van anderen, te bewaken.
Eerlijk gezegd vind ik dit een kromme situatie: mensen die niet op korte termijn op het kamp hoeven te slapen, hebben geen behoefte aan uitgebreide faciliteiten op het kamp. Enkel lege tenten aanhouden als place-markers of om eigen spullen op te slaan, kan ik niet anders zien dan als een vorm van territoriaal gedrag: het in bezet nemen van openbare ruimte, zonder er daadwerkelijk gebruik van te maken. Dit is zelfs strijdig met de doelstelling van Occupy. De openbare ruimte is van de 99%, daarom bezetten wij deze. Wij bezetten niet om ons ruimte toe te eigenen die wij niet daadwerkelijk benutten.