Auteur Topic: Eerste Hulp bij Ondervoeding  (gelezen 449 keer)

Offline hetzaad

• Newbie
  • *
Eerste Hulp bij Ondervoeding
« Gepost op: 12 apr '12 - 08:46 »
Theo zei me dat hij deze zondag wil beginnen met natuurrondleidingen. Ik heb net van Borg en Peter veel belangrijke (on)kruiden leren herkennen die je kunt eten. Er is veel goede kennis op het kamp over voeding en de meeste mensen [in 't algemeen] onderschatten hoe belangrijk en dringend goede voeding is.
Op het kamp wordt er doorgaans heel mainstream eten aangeboden dat wel vult maar net zo min voedt als wat mensen standaard eten.

Ik zeg dit vanuit mijn vrij uniek perspectief. Als je op mijn informatieforum gaat kijken, zie je daar veel staan over voeding en gezondheid: http://b2012overleven.runboard.com/ Het is niet alleen dat ik al 30 jaar daarmee bezig ben, het is niet alleen dat mijn insteek erin onafhankelijk en grensverleggend is, wat ik de afgelopen jaren dankzij het internet heb weten te vergaren vind ik gewoon ongelooflijk.

Goede voeding geeft ook gezondheid in de hersenen en geest. De hersenen zijn een orgaan dat energie, goede vetten, en mineralen nodig heeft. Wil het lichaam die kunnen leveren, moeten er enzymen en vitaminen, en geen overvloed aan vervuiling aanwezig zijn. Denk bij dat laatste bijvoorbeeld aan de ZENUWgifstoffen als aluminium [chemtrails] en kwik [vaccinaties en vullingen] waar bijna iedereen last van heeft [om niet de excitotoxin MSG/aspartaam te vergeten, die hersencellen sloopt].

Ik zou UITEINDELIJK het liefst zien dat de mensen op het kamp de gezondste mensen in Den Haag worden... Tot dat bereikt is, kunnen we in ieder geval de ergste symptomen van ondervoeding op een paar eenvoudige manieren fundamenteel bestrijden:
- brouwsels
- grassap

500 jaar terug brouwde men gezondheidsdranken die een belangrijke voedingsbron waren voor mensen. Het is verboden deze gezonde dranken te verkopen [sic], maar de burger is vrij om voor eigen gebruik te fabriceren. Ik heb thuis net 20 liter aangemaakt; deze is over een week tot 2 weken klaar. Als er mensen geïnteresseerd zijn dit te proeven zodat we eventueel gezamenlijk hiermee aan de slag gaan, doe ik er graag aan mee. Ik heb geen inkomen en kan niet zelf zo'n initiatief bekostigen; ik kan WEL de kennis, ervaring, en knowhow over gezondheid bijdragen. Ach, het is je gezondheid maar...

Voor € 45 kan je een grassap juicer aanschaffen bij Diana op de Noordermarkt in A'dam. Ook online te bestellen via haar webwinkel. Electrische grassappers kosten ongeveer € 300... Dit is verreweg de beste koop op dit gebied in Nederland OF online [ontdekte ik na lang zoeken]: http://www.rawsuperfoods.com/store/juicers_.htm
Grassap bevat ALLE mineralen in de bodem! Je kunt bijna van grassap alleen leven en gezond worden. DAAROM LEVEN ZOVEEL GROTE DIEREN VAN ALLEEN GRAS. Waarom vertel ik dit alles? We zitten op het kamp omgeven door goed gras; als je dagelijks een klein glaasje grassap drinkt [voor een borrelglas, betaal je € 4 in A'dam!], kun je daarmee je gezondheid ENORM verbeteren. Echt, mensen genezen van kanker door het drinken van grassap. Drink het met wat appelsap of zo en het is prima te doen. Het kost zo weinig en levert ZO veel.
« Laatst bewerkt op: 12 apr '12 - 08:51 door hetzaad »

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
Re: Eerste Hulp bij Ondervoeding
« Reactie #1 Gepost op: 12 apr '12 - 17:24 »
Klinkt goed! maar hoe zit het met zware metalen die met de regen op het gras beland?

Offline Ashrael

• Newbie
  • *
Re: Eerste Hulp bij Ondervoeding
« Reactie #2 Gepost op: 13 apr '12 - 10:57 »
Goede zaak dat dit aan de orde gesteld wordt, de meeste mensen weten idd te weinig van wat ze binnenkrijgen en/of nodig hebben. Kun je hier een workshop van maken zodat iedereen de kans krijgt om hierover kennis op te doen? Ik wil me bij deze graag opgeven voor zo'n eventuele workshop!