Auteur Topic: ideeën om aan te schaffen  (gelezen 1411 keer)

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
Re: ideeën om aan te schaffen
« Reactie #1 Gepost op: 11 apr '12 - 20:47 »
wel een heel vet ding! trek je ook behoorlijk de aandacht mee en je hebt er geen rijbewijs voor nodig aangezien het een brommer is, dus ook nog eens vrij goedkoop aan brandstof.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #2 Gepost op: 11 apr '12 - 22:33 »
sorry, maar dat is een regelrecht teringding. en 400 euro is niet duur hoor, want bij dat typische sjappies volk wat met vespacarren rondrijd gaat het over 3 tot 6 duizend euro voor die hondehokken, maar waar gaat dat geld vandaan komen? uit de donatiepot?... alsof we ons geld niet beter te besteden hebben zeg. en dan, het is een opknapper he. je koopt andermans ellende.

als we vervoer nodig hebben kan je beter een bakfiets hebben. bovendien zijn er een aantal mensen met een gewone auto.

ik zeg nee tegen dat ding.

wtf?...

nb; ik vind het wel een nuttig topiconderwerp, ideeën voor spullen.

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 11 apr '12 - 23:20 »
een bakfiets..... ik ben voor!

Offline hetzaad

• Newbie
  • *
Piaggio/Vespa
« Reactie #4 Gepost op: 12 apr '12 - 08:25 »
Deze post was inderdaad deels om het onderwerp een zet te geven. Deels, was ik aan het neuzen op Marktplaats en was het eerste waar ik aan dacht: Occupy! Bedoelde ik het 100% serieus? Nee, er zal ook een ludiek element aan. Aan de andere kant...
- iemand kan het ook uit eigen zak aanschaffen; dan blijft het eigendom van degene die aanschaft maar is het een investering, ook persoonlijk, voor de toekomst.
- ik neem aan dat er technisch handige mensen op het kamp zijn die eventueel (tijdens zonnige dagen) aan dat ding zouden kunnen/willen sleutelen. ALS het opgeknapt wordt, verdient de aanschaffer daarmee z'n geld terug!
- als je INDRUK wilt maken en de aandacht trekken, op een positieve manier, zo'n ding vinden wij Nederlanders leuk!
- het geeft het kamp ook iets TE DOEN en een gezamenlijk project zou misschien niet kwaad zijn voor de groepsgeest (die volgens mij op momenten ver te zoeken is, gezien al het geklaag dat ik hoor en de sippe gezichten die ik zie).

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 12 apr '12 - 08:53 »
o is er niks te doen dan?...

Offline hetzaad

• Newbie
  • *
Re: bijdehante opmerkingen
« Reactie #6 Gepost op: 12 apr '12 - 12:13 »
o is er niks te doen dan?...
Ik krijg online regelmatig reacties die ik als elitair zie, zoals deze.
Ik moest mij laatst maar 'actief updaten' voordat ik geïnformeerd zou kunnen zijn over ODL; HOE ik me moest updaten, vroeg ik letterlijk, maar DAT kon niet worden gezegd.

Dit gebeurt ALTIJD OVERAL: er zijn een groep mensen die onderling allerlei drama beleven en als er dan iemand bijkomt, wordt die in de praktijk uitgesloten.
Als de zogenaamd actieve mensen bij Occupy/op het kamp willen dat mensen dingen doen of begrijpen, moeten ze dat duidelijk maken. Verwachten dat anderen gedachten kunnen lezen of op de één of ander mysterieuze wijze intuëren wat er speelt, is gewoon waanzin. Er bestaat nu een consensus dat dingen georganiseerd moeten worden en dat lijkt me ook niet vreemd: dingen zijn ook onduidelijk en inefficient. [Dat heb je in een anarchie...] De consensus is DUS dat alles onduidelijk is; nou, zie, het is MIJ onduidelijk wat er zou moeten gebeuren of waarom. Neem me niet kwalijk, zeg.
Voor mij staan daar een hoop tenten. Ik begrijp dat er soms wat te doen zal zijn, maar ik zie nooit wat gebeuren, tenzij er verhuisd wordt of zo. In die gevallen heb ik geholpen, zo ik er van af wist of ik er toevallig was. Ik heb overigens enorme beperkingen aan wat ik kan doen. Zoals, neem ik aan, voor iedereen geldt: ik doe wat ik kan.

Het soort opmerking al hierboven drijft een diepe kloof tussen potentiële nieuwkomers en een vage 'oude gaarde'. Heel Occupy zou zich van dergelijke processen heel bewust moeten zijn EN DÓÓR dingen fatsoenlijk te organiseren het structureel ondermijnen.
Ik zit hier te doen wat ik kan. Ik heb hele nachten niet geslapen terwijl ik dingen uiteen zit te zetten die ik essentieel acht voor heel Occupy (en heel de wereld, wat dat betreft). Andere mensen doen andere dingen, andere mensen hebben andere dingen in te brengen. Het laatste wat we nodig hebben, zijn zulke bijdehande opmerkingen.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 12 apr '12 - 14:48 »
ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat HET KAMP het gezamenlijk project moet zijn, en daar valt genoeg te doen. wat hebben we eraan als het kamp zich gaat bezighouden met een aftands ellendeding als die vespacar? de groepsgeest hoort er al te zijn, we zijn occupy. of misschien toch niet allemaal?...

en over elitair gesproken, ik vind de manier waarop jij jouw ontwikkelde model brengt als de enige ware manier van hoe het zou moeten gaan daar meer op van toepassing. alsof jij het het beste weet.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 12 apr '12 - 16:41 »
een bakfiets..... ik ben voor!
ik zei maar wat in een andere context. een bakfiets is ook niet al te practisch haalbaar want ze zijn vrij zeldzaam geworden en kosten ook nog best wat. ik denk dat in dit geval een karretje voor achter de fiets de makkelijkste oplossing is.

dan heb ik nog een idee voor een 12 volt autodynamo aangedreven door een omgebouwde fiets of hometrainer, om de accu's op te laden. is redelijk eenvoudig om te maken. autonome stroomvoorziening en nog goed voor de conditie ook. 2 vliegen in 1 klap. 3 zelfs, want niemand hoeft zich nog te vervelen. ga toch fietsen... lol

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: 12 apr '12 - 17:29 »
heb ik me idd ook al een beetje in verdiept, er is zat info over te vinden. Het handigste om om te bouwen is een tacx rollenbank of iets wat daar op lijkt. Ben al op zoek geweest naar zoiets in oud-ijzer bakken maar nog niks gevonden helaas....

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: 15 apr '12 - 00:28 »
niet zo moeilijk maken, gewoon een fiets op een stevige standaard die de as van het achterwiel omhoog houdt, en dan over de velg een lange V-snaar naar een gewone autodynamo.

kijk trouwens ook es naar de dual purpose bike op deze site;
http://technologyforthepoor.com
http://www.technologyforthepoor.com/PedalPowerReport/PedalPowerReport.htm

zo'n soort van standaard bedoel ik trouwens;

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 24 apr '12 - 19:27 »
het accu-oplaad, waterpomp-douche, graanmaler, gehaktmolen enz.enz. hometrainer reversed engineering projekt....http://sport.aanbodpagina.nl/kettler-hometrainer#foto

Ik heb vanmiddag een soortgelijk model bij een kringloopwinkel zien staan voor 10 euro... nog iets antieker, maar hetzelfde principe . Haal de band die over het vliegwiel loopt eraf, en maak een dynamo vast aan de as van het voorwiel of nog beter, een poelie(weet niet zeker of zo'n ding zo heet) erop lassen waar de v-snaar invalt en die naar een apart frame waar de dynamo op zit, om de overbrenging te veranderen en het rendement te verbeteren. En voila!!!! we kunnen al sportend de accu's opladen, 400 watt moet makkelijk te halen zijn.... Aangezien x-hairy dit idee opperde, is dit een goed model hometrainer om verder mee te knutselen en zo ja, heb je de beschikking over een las-apparaat?
« Laatst bewerkt op: 24 apr '12 - 22:25 door xdenhaag »

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 25 apr '12 - 11:09 »
ja, zo'n ding is ook bruikbaar, maar kost toch weer een tientje. en tis maar een tientje, dat snap ik, maar is het nou niet gratis te doen? het lijkt me een goeie training om daar altijd naar te streven.

je hebt het ook over de overbrengingsverhouding, ik heb al een gratis mountainbike gescoord bij het vuilnis, en daar zitten versnellingen op...

en ja ik heb een lasapparaat

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: 06 mei '12 - 09:22 »
http://youtu.be/I5E1ogM_86c
lees vooral de commentaren bij de originele youtube_link voor wat van de electrische specs.

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: 21 mei '12 - 15:30 »
er ligt inmiddels een dynamo op het kamp....

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #15 Gepost op: 22 mei '12 - 01:18 »
er ligt inmiddels een dynamo op het kamp....
ah mooi, gerben had evt een idee voor een verticale windgenerator.

hier trouwens nog een opstelling;
http://youtu.be/kVAZIDFMRXY