met deze post vervalt mn voorgaande post hier in dit topic...:
daar het mij belangrijk lijkt, in het kader van een op- en uit te bouwen structuur...om een functioneel forum te hebben ook...wil ik met het nu volgende voorstellen doen omtrent het forum : eerst en vooral lijkt het me noodzakelijk dat ALLE werkgroepen -afzonderlijk- vernoemd worden...nu staan alleen deze werkgroepen met naam vernoemd :
- werkgroep financien
- werkgroep legal
- werkgroep website & forum
- werkgroep livestream redaktie
- werkgroep P.R.
- werkgroep kamp (-zaken)
en de nu volgende werkgroepen zijn -nog- niet afzonderlijk vernoemd : - werkgroep livestream moderatoren
- werkgroep foodsupport
- werkgroep aktief rondom het kamp (dit mag nog een andere -betere?- naam hebben mogelijkerwijs)
- werkgroep techniek
- werkgroep persberichten?
de reden, die ik wil aandragen, om ALLE werkgroepen afzonderlijk te vernoemen is, dat iedere werkgroep dan -eerst en vooral- zichzelf kan voorstellen enerzijds...en anderzijds dat het een "duidelijkere" transparantie geeft naar hen die nog niet actief zijn binnen occupy den haag (met de mogelijkheid dus, door het tonen van die diverse werkgroepen, dat men eerder geneigd is -ook- aan te sluiten dus...waarbij het aanspreken -doordat het forum dan aanspreekpunten gaat creeeren- een eerste stap kan zijn)
verder wil ik voorstellen dat elke werkgroep de mogelijkheid zou moeten hebben, een gesloten sub-board aan te (laten) maken, onder dr eigen groep...daar ik verschillende redenen kan noemen om gesloten delen te "rechtvaardigen"...:
-*- het bied de mogelijkheid dan, in aparte topics, verschillende dingen tegelijkertijd (gestructureerd) voor te bereiden
-*- het zorgt ervoor, dat men (in eerste instantie) "ongestoord" dingen kan voorbereiden, dit verhoogt de functionaliteit van de groep
-*- het geeft -de moderator groep als voorbeeld noemend- de mogelijkheid snel terug te kunnen kijken of een bepaalde IP voordien al eens geband is, daar de te noteren IP's in een apart topic vermeld kunnen worden (archivering dus)...dit is ook van belang voor nieuwe mensen die later toetreden...
-*- (nog steeds de moderator groep) het geeft de mogelijkheid "probleemgevallen" in een eigen topic te bespreken, alvorens tot een -weloverwogen en gezamelijk gedragen- actie over te gaan...en weer geeft het nieuwkomers meer inzicht in de gehanteerde werkwijze...(dat is -dus- het educatieve aspect)...
tot slot...wil ik voorstellen er nog een werkgroep aan de (bestaande) werkgroepen toe te voegen...namelijk de
werkgroep ronde tafel...dit gaat een overkoepelende werkgroep zijn, die dient om de ronde tafels voor te bereiden...en deze werkgroep heeft een vast aantal topics, iedere (bestaande) werkgroep gaat een eigen topic krijgen daar, dit om het mogelijk te maken dat agendapunten betreffende een bepaalde werkgroep daar in te kunnen melden...alsook kan er in die groep dan de besluitenlijst van een ronde tafel vermeld worden...
deze groep heeft het best ook een gesloten sub-board, alwaar de afvaardigingen van de betreffende werkgroepen (die afvaardiging wordt gekozen door een werkgroep zelf -en er wordt een 2e persoon aangewezen die de 1e kan vervangen, indien de 1e niet aanwezig kan zijn-) de agenda in alle "rust en ongestoord" kunnen voorbereiden...alsook kunnen bepalen of een bepaald agendapunt prioritair behandeld dient te worden dan wel uitgesteld kan worden naar een volgende ronde tafel...
mijns inziens is het noodzakelijk, die werkgroep (ronde tafel)...daar deze werkgroep er voor kan gaan zorgen dat de ronde tafels zelf vlot(ter) en gestructureerd(er) gaan verlopen...en deze werkgroep biedt dan ook OOK de mogelijkheid met afvaardigingen in de ronde tafel zelf te gaan werken; een afvaardiging, die namens de groep kan spreken dus...
thevens kan in deze werkgoep dan als 1e (bovenin staande en gesloten om in te kunnen posten, dus alleen om te lezen) topic de piratenpad van de ronde tafel vermeld worden (dit gaat er voor zorgen, dat niet elke keer weer een nieuw piratenpad aangemaakt -en gepost in skype & livestreamchat- hoeft te worden)...alsook de "ronde tafellijnen, om de ronde tafel zo aangenaam mogelijk te maken" kunnen in die topic vermeld worden...(met als doel, dat zij die nog nooit deelgenomen hebben in een ronde tafel, een "voorinzage" te geven, hoe een rond tafel kan verlopen; dit om mensen -feitelijk- uit te nodigen, ook deel te laten nemen aan de ronde tafel)......tot zover mijn voorstellen omtrent het forum zelf...
verder lijkt het me ook belangrijk samen te gaan praten wat we nu eigenlijk willen met onze site & het forum...denkend aan het te voeren "beleid" bijvoorbeeld, maar ook wie welke "toegangsrechten" krijgt en wanneer er gebruik mag worden van die verkregen rechten...
vergelijk ik de odh-site bijvoorbeeld met (ik noem maar iets) indymedia.nl (
https://www.indymedia.nl/), dan merk ik, dat doordat indymedia een bepaald beleid voert, dat er voor zorgt, dat hun zelf kiezen wat er gemeld wordt en wat niet...(dit betekent in praktijk, daar, dat bijvoorbeeld artikels over conspiracy enzovoorts direct of verwijderd worden of op de ruispagina geplaatst worden)...dit beleid ervoor zorgt dat ik -haast- dagelijks terugkeer op indymedia om nieuw geplaatse posts te lezen...
vooralsnog, merk ik echter op, is dit op de odh-site nog niet het geval...waardoor het lijkt, of odh zelf geen beleid durft te voeren (bang als men is van censuur beticht te worden?...maar vergeet dan niet, dat er heel veel sites zijn -indymedia.nl als aangedragen voorbeeld-, die zelf bepalen wat er dan wel dan niet verschijnt op hun site...en je kunt je dan af gaan vragen, waarom er op die betreffende sites dan geen diskussie is -en site gebash- omdat er "censuur" wordt gepleegd; waarbij ik stel, dat het woord censuur een veel te zwaar beladen woord is...en dat het zwaar beladen woord censuur alleen maar gebruikt wordt, om een mening op te dringen)...
en het is daarom dan ook, dat het -mijns inziens- noodzakelijk is na te gaan denken, wat wij nu eigenlijk zelf willen met onze site & forum...want het lijkt -mij in ieder geval- logisch, dat we met onze site & forum occupy den haag in beeld willen brengen en NIET gecopy paste artikelen, die niks nada njet met odh zelf te maken hebben (wat nu nog het geval is)...ieder gecopy paste artikel is namelijk ook elders op het internet te vinden...dus lijkt het me logisch dat die artikelen dan ook kunnen verdwijnen van ons forum...
en verder vraag ik me af, wat het nut en de zin is van geplaatste bijdragen die er meer op uit zijn om odh te bekritiseren dan een constructieve bijdrage trachten te leveren aan odh zelf...nu lijkt het er -veelal- op, dat het bekritiseren van odh de insteek van het forum is en wordt er een beeld geschapen dat odh zelf er alleen maar is, om bekritiseerd te worden...