Auteur Topic: ideetje aktie a.s zondag  (gelezen 989 keer)

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
ideetje aktie a.s zondag
« Gepost op: 22 feb '12 - 13:38 »
Ik had het in de chat ook al geopperd maar doe het hier ook maar even.

Zondag a.s hebben jullie een brede aktie gepland tegen de bezuinigingen, harstikke mooi natuurlijk.
Echter er zullen ook mensen zijn die om wat voor reden niet kunnen komen maar zich wel graag vertegenwoordigd zouden zien.

Is er in deze een mogelijkheid om bijv. 1 lege tent op het veld te hebben met bij de ingang een bordje bijv. deze tent staat symbool voor al degene die niet kunnen komen omdat ze getroffen worden door de bezuinigingen? En dan bijvoorbeeld kartonnen borden maken die om de tent heen worden gezet waar dan namen van deze mensen opgezet kunnen worden van hen die dat willen???

Offline Johan

• Newbie
  • *
Re: ideetje aktie a.s zondag
« Reactie #1 Gepost op: 22 feb '12 - 13:41 »
Ja dat is een optie...

Offline marianne

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 24 feb '12 - 00:01 »
hey esther is een heel leuk idee..ik neem het mee

gr marianne

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 24 feb '12 - 04:41 »
Hallo Esther,

Je idee is opgepakt door de organisatie van de demo a.s. zondag 26 feb. Het idee is, om de namen van demonstranten, die niet aanwezig kunnen zijn, op kaartjes te schrijven en aan een waslijn te hangen, gespannen tussen 2 tenten of waar we maar een geschikte plek vinden om te spannen. Voor de benodigdheden is al gezorgd. Aangezien het jouw idee is, is de vraag of je een idee hebt hoe we aan de namen komen van degenen die niet aanwezig kunnen zijn. Aan of bij de waslijn willen we ook een plakkaat hangen met de tekst (voorbeeld) "demonstranten die door bezuinigingen niet aanwezig kunnen zijn" of een door jou bedachte passende tekst.

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 feb '12 - 09:39 »
Hey Marianne en Xy,

Wat leuk dat het is opgepakt..Super idee van die waslijn. Je zou er in de chat de komende dagen een kort oproepje van kunnen maken of op de ticker van de lifestream en verspreiden via andere sociale media dat mensen die niet kunnen komen maar wel graag willen deelnemen een email naar jullie kunnen sturen zodat jullie de kaartjes kunnen maken en op kunnen hangen dat deze mensen er dan symbolisch bij kunnen zijn.

Wat ook nog kan is als jullie er nog een persbericht met wat meer info over de daginvulling uitdoen dit vermelden.

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 24 feb '12 - 14:22 »
Hallo Esther,

Dit is misschien een miscommunicatie. Jouw idee is opgepakt, voor de materialen is gezorgd. Om namen te verzamelen leggen we in feite bij jou neer, alhoewel.. als we zoal van mensen horen of lezen dat ze wel willen komen, maar niet kunnen, zullen we dat natuurlijk oppikken (o.a. oproepen in skype). Je zou op het Forum daar een topic kunnen openen, waar je de verzamelde namen in kunt zetten, anderen kunnen dat ook lezen en gaan misschien ook op zoek naar namen en vullen dat ook weer aan. En wij, "kaartjesschrijvers", kunnen de namen weer van daaruit oppakken. Via email weet ik niet of dat een goed idee is, niet wetende wie de mail inziet en de namen weer doorgeeft. De Ticker is misschien idee, je kan vragen of het daar op kan. (Wie dat kan doen, weet ik persoonlijk niet)

Ik heb aangegeven, dat er een plakkaat bij/aan waslijn wordt gehangen waar de kaartjes met namen aan de waslijn voor dienen. De tekst in mijn reaktie was een voorbeeld, misschien is er een pakkende tekst te bedenken waarin het symbool "waslijn" tot de verbeelding spreekt, bijv. "opdrogende geldmiddelen", nou ja.. gewoon iets ludieks, maar wel de toon zettend (bezuiniging). Zou jij die taak dan op je willen nemen om je idee verder te ontwikkelen, om namen te verzamelen, een pakkende tekst voor het plakkaat te verzinnen of oproepen te verzinnen?

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 24 feb '12 - 18:40 »
ping pong ;-) ik leg het balletje weer mooi terug naar het malieveld..ik ben immers niet bij de organisatie betrokken en draag geen enkele verantwoordelijkheid in deze voor iets waar ik zelf niet bij aanwezig kan zijn om een project in de juiste banen te leiden.Verder vraag je op ik een idee heb om hoe jullie aan namen kunnen komen en daar heb ik jullie diverse mogelijkheden voor gegeven. Het is dus aan jullie wat mij betreft welke keuze jullie maken om dit idee verder ten uitvoer te brengen.

Ik heb hier louter en alleen een idee geopperd wat zou kunnen om mensen die niet aanwezig kunnen zijn maar wel willen toch vertegenwoordigd te krijgen. Jullie hebben besloten dit verder op te pakken en dat is helemaal top...maar ga mij geen taak opdringen zonder eerst te vragen of ik dat wel wil of kan.

Dus bij deze Nee ik ga geen namen verzamelen, Nee die verantwoordelijkheid neem ik niet op mij en laat ik ook niet op mij schuiven.

Als mijn nee betekend dat het plan niet verder doorgevoerd wordt dan is dat imo jammer maar helaas en een gemiste kans jullie zijds niet mijnerzijds.

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 25 feb '12 - 02:39 »
Hallo Esther,

Ik zag deze posts als een overleg in de veronderstelling dat je er bij betrokken wilde zijn om deze kleine ludieke actie tot een succes te maken, groot of klein. Niemand vraagt je verantwoording af te leggen en je gegeven, dat je er zelf niet bij bent om een projekt in goede banen te leiden, geeft vaag het gevoel dat het anders niet goed zou komen. Projekt is in deze ook een groot word, we zien het als kleine ludieke actie.
Er van uitgaande (onterecht blijkt) dat je al namen verzameld had en vandaar de vraag hoe we dan aan deze namen zouden kunnen komen.
Er is je ook geen taak opgedrongen, noch is je een verantwoordelijkheid opgeschoven. Mijn post eindigt met een vraag.
Dat jouw Nee zou kunnen betekenen dat het plan dan niet doorgevoerd zou kunnen worden, zijn jouw woorden. Onder het motto "vele handen maken licht werk" dachten we het samen te kunnen doen, maar helaas.
Als je niet mee wilt doen verder, dan is dat prima, maar zo'n vinnig antwoord is in deze, naar mijn mening, niet op zijn plaats.

Wat je bedoelt met het balletje terug leggen naar het Malieveld begrijp ik even niet. Wij, Marianne, Aard en ik, die het ideetje opgepakt hebben zijn ODH-ers, wij zitten niet op het Malieveld.

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 25 feb '12 - 11:28 »
Hoe groot of hoe klein een aktie of aktie onderdeel ook is, als ik daar zelf niet bij aanwezig kan zijn ga ik daar ook geen verantwoordelijkheid voor nemen. Dit gewoon om verwarring en misverstanden te voorkomen. Er werd van de week in de lifestream gevraagd om mee te denken naar mogelijkheden om de mensen die er niet bij kunnen zijn toch te vertegenwoordigen. Ik heb daar toen direct al op gereageerd en om het idee niet verloren te laten gaan uiteindelijk in het forum geplaatst omdat de reacties erop erg positief waren.

Ook meedenken om dingen vorm te geven is meedoen...daar hoeft geen verantwoordelijkheid aan vastgekoppeld te zitten.

Ik ben overigens verder wel benieuwd naar de status van de rest van de uitwerking. Aangezien er gevraagd werd hoe men aan die namen zou kunnen komen. Is daar nog aktie op geweest om aan namen te komen en zo ja hoe??? Er is immers een breed multi media platform wat jullie ter beschikking hebben, maak daar goed gebruik van zou ik zeggen.

Ik wens jullie zondag allemaal een succesvolle dag toe.

Offline marianne

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 25 feb '12 - 17:29 »
in ieder geval bedankt esther voor het meedenken.
gr xx marianne