Auteur Topic: kamp updates  (gelezen 9454 keer)

Offline Krisso

• Newbie
  • *
Re: kamp updates
« Reactie #90 Gepost op: 16 jun '12 - 11:12 »
kamp update: Krisso is back in teh camp!

overigens wil ik graag wat groepsmeditaties organiseren, en voor de mensen die niet weten hoe te mediteren, begeleiding hierbij, verder ben ik dus ook weer van de partij bij de peacekeeping.

see you all at teh camp!

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
« Reactie #91 Gepost op: 06 jul '12 - 13:52 »
Goed, hier even een kamp-update aangezien er al een tijdje niemand zich geroepen voelt aan dit topic bij te dragen. Er is een hoop gebeurd, en de mensen op het kamp willen graag openheid over de financieen aangezien de laatste update van de boekhouding dateert van 15 januari en er voor niemand op het kamp inzicht is in deze boekhouding. Eten, drinken en gas wordt vanaf februari al uit eigen zak betaald, dit is dus mogelijk en niet meer dan normaal. Er is geld gedoneerd om een fatsoenlijke livestream te bekostigen. Laten we dit nu eindelijk dan eens op poten zetten in de vorm van een fatsoenlijke internetverbinding en wat zonnepanelen om accu's op te laden. Hoe moeilijk is dit? Mensen op het kamp willen geen splitsing veroorzaken, maar door deze kwestie wordt het er niet beter op. Ik verwacht dan ook geen "onzin" reacties of verhalen maar feiten en cijfers. Verder is alles onder controle, we halen ons water, laden de accu's zelf op met behulp van een zonnepaneel en voorzien in ons eigen natje en droogje. Vannacht om half 3 werd ik wakker van hagelstenen op mijn tent zo groot als knikkers, de tent van marianne, die nu 2 maanden op vakantie is , is bijna bezweken onder het gewicht van het regenwater. Ik kan niet garanderen dat hij nog zo'n bui overleeft. De tuin groeit als kool en er staat nu een metershoog hek om het terrein i.v.m. een festival, een beetje surrealistisch is het wel. Het terrein is alleen nog toegankelijk aan de kant van de benzinepomp, achter het bosje langs. Ik zal vanaf nu weer wat vaker een update doen en ik kan de mensen die het te lang duurt de tip geven om eens langs te komen en hun eigen update te vormen. Tot slot, een verhaal is een verhaal, en niet meer dan dat.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #92 Gepost op: 06 jul '12 - 18:10 »
beanow is van plan binnenkort langs te komen, die kan dan een update geven van de rekening. voor 't plaatje van de bestedingen moet men bij de boekhouder zijn, waarvan ik aanneem dat die kort nadien ook met een update kan komen. geduld aub, mensen kunnen niet heksen. en idd graag even afzien van wilde verhalen.

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #93 Gepost op: 07 jul '12 - 09:07 »
Wie de rekening en de pas beheert is helder, de boekhouder is echter lang geleden al afgehaakt omdat er o.a. mensen zijn die het niet op kunnen brengen om met bonnetjes voor de dag te komen. Dus een update gaat er voorlopig niet komen. Wat me wel opvalt is dat er een lichte paniek ontstaat onder diverse mensen die denken zeggenschap of recht te hebben op het geld wat op de rekening staat of bang zijn dat het in verkeerde handen komt. Gisteren stonden er zelfs 4 man om half 12 op het kamp, ik lag al te slapen, die even aan de tafel wilden gaan zitten om een en ander te bespreken. Het is mij volkomen duidelijk dat geld bij sommige mensen nog teveel in het systeem zit. Een organisatie als occupy zou beter moeten weten als je het mij vraagt. Dit weekend komt beanow naar het kamp om hopelijk wat duidelijkheid te geven over wat er nog op de rekening staat en waar het naar toe gaat.

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #94 Gepost op: 07 jul '12 - 10:41 »
Duh!

Zou dat misschien liggen aan het open en volkomen transparante systeem?

Citaat
...diverse mensen die denken zeggenschap of recht te hebben...

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #95 Gepost op: 07 jul '12 - 10:49 »
niet op kunnen brengen om met bonnetjes voor de dag te komen, of niet de moeite willen nemen?... wat mij opvalt is de vooringenomen woordkeuze; 'mensen die denken zeggenschap of recht te hebben op'?... er denken er zo wel meer wat dunkt me... wel is 4 man die menen dat zij de enigen zijn die recht hebben om dat te bespreken absurd, en dat ook nog midden in de nacht. de vrees dat het wel eens in verkeerde handen terecht kon komen lijkt me echter wel gegrond, dus lijkt me een bespreking wel nodig, alleen niet met maar een select groepje... anyway, het weekend maar effe afwachten of dat nog wat brengt. occupy of niet, geld is nog steeds niet iets waar lichtvaardig over gedaan moet worden. we kunnen wel een betere wereld willen, maar we zijn er nog lang niet, dus laten we dat dan ook niet pretenderen.

nb: beanow heeft al een beknopte upate gepost hier http://occupydenhaag.org/index.php/topic,572.0.html

hm, mop was me weer es voor, ignore that

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #96 Gepost op: 07 jul '12 - 11:08 »
Ja heel opvallend dat vooringenomen woordkeus ook nog in de shoutbox staat. Daar wordt volgens mij het kamp beschuldigd van het in handen krijgen van het budget voor de livestream. Ik hoop trouwens ook het beheer ervan want nu is het nog stuk. En alles wat het kamp uitzend komt in een overvolle library.

Citaat
...alleen niet met maar een select groepje...

Dat is een goed voorstel. Ware het niet dat er een select groepje het nu gaat oplossen, wedden?

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #97 Gepost op: 07 jul '12 - 12:56 »
Die boodschap in de shoutbox slaat natuurlijk nergens op, ik bedoel, ik ben vanaf Februari op het kamp geweest en voor zover ik weet is er vanaf dat moment geen euro van de rekening naar het kamp gegaan, ik kan me vergissen, maar als er ergens geld is opgemaakt was het in ieder geval niet daar. Verder is het livestream-potje, wat mij betreft ook voor dat doeleinde bedoeld. Er is op het kamp grote behoefte aan een middel om dingen als jerrycans met water en actiemateriaal te vervoeren, denk aan een bakfiets o.i.d. Verder zouden nog wat zonnepanelen zeer handig zijn om in de energiebehoefte te voorzien, er is er nu 1 van 53 watt en die werkt prima. Tot slot, ik meldt het nog maar een keer, is er nog steeds geen fatsoenlijke internetverbinding specifiek voor het kamp. Om te kunnen livestreamen en te kunnen communiceren staat dit toch wel met stip op nummer 1.

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #98 Gepost op: 07 jul '12 - 13:06 »
Juist!

Ik herhaal maar even, want als ik snel reken is er pakweg 1800 euro beschikbaar. Als je tenminste de medewerking krijgt, want helaas is er online heel veel tegenwerking.

Citaat
Tot slot, ik meldt het nog maar een keer, is er nog steeds geen fatsoenlijke internetverbinding specifiek voor het kamp. Om te kunnen livestreamen en te kunnen communiceren staat dit toch wel met stip op nummer 1.

Zorg dat je ook de stream weer in handen krijgt dan anders wordt er simpelweg niet beheerd. (Geldt ook voor de website natuurlijk.)

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #99 Gepost op: 07 jul '12 - 16:21 »
troela mopje gaat er weer mee aan de haal, probeer haar effe te negeren. @don quichotte, 'die-boodschap-in shoutbox' gaat over een serieuze issue, ik wil de motivaties wel es bijmekaar zien, ik zie wel scenario's die me niet zouden bevallen. en ik verwacht niet anders dan dat er niets van de rekening naar het kamp is gegaan. want dat geld is helemaal niet bedoeld voor kampzaken, het is puur voor livestream. ik vermoed namelijk dat de 'algemene geldenpot' nog steeds in de schuld staat bij de livestreampot. in het begin is een belangerijk deel aan gelden van de livestreampot gebruikt voor kosten van de opzet van het hele kamp en alles eromheen, en dat gat is nog steeds niet dicht. ik wil dat nog wel nader uitgezocht zien. dat het kampgeld op is is het probleem van het kamp. zie dat je het oplost. livestream staat er los van, die geeft het alleen weer. dus, een bakfiets of een fietskarretje regel je zelf. had barry er niet eentje?... zonnepanelen ben ik echter wel voor dat die bekostigd worden, want dat is een livestreambenodigdheid. lijkt me logisch, niet? internet moet ook effe solide geregeld worden, ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met wifiaanbieders daar in de buurt, maar een dongeltje kan je vergeten, daar kan je niet mee streamen.

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #100 Gepost op: 07 jul '12 - 17:03 »
2 dingen over die shoutbox, je insinueert dat "het kamp" al zijn reserves heeft opgemaakt, nogmaals, "het kamp" heeft vanaf februari geen euro van de bankrekening gezien. Vervolgens gaat "het kamp" het livestream-potje verteren als we je mogen geloven. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die in de toekomst kan kijken, maar ben blij dat jij zo'n vooruitziende blik hebt.  De livestream-pot is wat mij betreft voor livestream-doeleinden, laten we daar aub niet over kissebissen. En die bakfiets vindt ik nou echt een voorbeeld van een ding waar het kamp zeer veel aan zou hebben. Ik noem een; dagelijks water halen, vervoer van en naar een demonstratie en benodigdheden, ophalen van geskipte spullen, glas naar de glasbak en papier naar de papierbak brengen, plus dat het een bewegend reclamebord is voor occupy den haag als ik hem een makeover geef. We zouden bijvoorbeeld dat potkacheltje wat gedoneerd is op de fiets bij je op kunnen komen halen als die nog bij jou staat. Maar goed, mischien heeft iemand nog een oude bakfiets ergens in de schuur staan, het kamp heeft zeker interesse. Dat er dingen geregeld moeten worden ben ik helemaal met je eens, maar wie pakt dit op? Het gaat niet vanzelf en als iedereen een afwachtende houding aanneemt gebeurt er niks.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #101 Gepost op: 07 jul '12 - 17:21 »
umm, potkacheltje heb ik van domi gekregen...

voordat dat potkacheltje daarheen komt gaat er eerst orde op zaken gesteld worden.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #102 Gepost op: 07 jul '12 - 17:35 »
enne verders, ik had het over scenario's he, meervoud. wou je het erover hebben?

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #103 Gepost op: 07 jul '12 - 17:38 »
je hoeft mij niks te vertellen, die scenario's kan ik zelf ook wel bedenken. Maar om nou als een dagobert duck op dat geld te gaan zitten vind ik nou ook niet echt een oplossing. Dat het wijs besteed moet worden ben ik helemaal met je eens.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #104 Gepost op: 07 jul '12 - 17:52 »
ja, wat er nog is is door een wijs besteder, laten we het voorlopig nog maar zo laten, want het andere bestedingsgeld van de andere besteders is op, en als je dat loslaat op het potje van de wijze besteder dan is dat potje hetzelfde lot beschoren. en dan?... dan heb je echt niks meer. wat ga je dan doen?... begin er nu maar mee.