Auteur Topic: kamp updates  (gelezen 9453 keer)

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
Re: kamp updates
« Reactie #60 Gepost op: 27 mrt '12 - 15:36 »
Zijn jullie nou helemaal van de ratten besnuffeld! Met alle respect Ferry, maar uit je bericht maak ik op dat jij de hoop hebt opgegeven. Om je eerdere bericht even te nuanceren. Er zou niemand zijn om mensen te woord te staan; wat let JOU om op een stoeltje te gaan zitten en mensen te woord te staan.... Trouwens hebben Michel en Gavin je uitgezwaaid toen je wegging, mischien wilde je het niet zien.... Als je het zelf niet meer ziet zitten om met Occupy verder te gaan dan is dat je goed recht, maar tegen de mensen die er nog steeds zitten zeggen dat ze er beter maar mee kunnen stoppen vind ik niet netjes. Als je het zelf beter kan/wil dan kom je erbij staan en doe je er wat aan. Ik ben niet haatdragend, heb veel respect voor alles wat ferry voor ocdh heeft gedaan. Maar als je ergens een punt achter wil zetten doe dat dan persoonlijk aub.

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #61 Gepost op: 27 mrt '12 - 18:16 »
@don quichotte ..  Ik neem in ieder geval de moeite om mijn gevoelens en mijn daaraan gekoppelde besluit om ODH  niet nog langer te ondersteunen , op dit forum kenbaar te maken.
Niet meer dan netjes lijkt me .
En dan ...mensen te woord staan , in een heksen ketel van disco lawaai vanuit een tent is geen doen.
Het is een (was) een aktiekamp don quichotte , géén camping , dáár heb ik niet voor gekozen de 15 e oktober...
Voor de rest wat mijn contact met Gavin en Michel betreft dat was goed , ik heb hen wel degelijk op de hoogte gebracht van mijn bedenkingen , dat ik me er niet meer op mijn plaats voelde...
En dat ze me uitzwaaiden , ik heb er zelf niets van meegekregen , maar ik geloof je op je woord.

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #62 Gepost op: 27 mrt '12 - 20:58 »
Op de fiets met in de plastic tas een thermoskan thee, wat brood, potjes groente en een pan, naar het Malieveld.

Wat een bedrijvigheid. Gavin is een 'cursus' creatief met vlonders gestart en is met hulp van anderen druk bezig een verrijdbaar platform in elkaar te zetten.
Michel zijn voortent is voorzien van vlonders om het niveauverschil tussen het moddergedeelte en het gezapige gras te overbruggen. Hij vecht tegen Newtons natuurwetten en is geruime tijd bezig tafels goed recht te zetten en oppert om eens keer de grond te egaliseren.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6875352756/#in/photostream

Hij is ook een beetje verbolgen over Ferry zijn verslag in het forum, maar na enkele relativerende woorden, krijgt de bouwdrift weer voorrang.
Ik kreeg een stuk papier aangereikt. Het blijkt een weer zo een flauwe boete te zijn van 123 Euro, op zijn naam, opgelopen tijdens het occupy gebeuren. Hopelijk kan iemand van Legal Team er even naar kijken.

Ik zet de spullen in de kooktent van Marianne. Het fornuis blinkt, een opgeruimde tafel. Al het eten gerangschikt.
Mensen werken ook samen, buiten wordt met PVC-buizen een draagconstructie in elkaar gezet en iedereen helpt even mee.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6875352910/#in/photostream

Tijd voor een rondje.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7021457377/#in/photostream
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7021457515/#in/photostream
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7021458139/#in/photostream
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7021458285/#in/photostream

Tijdens het foto's maken komt een occupist een praatje maken, heeft net een boterham gesmeerd en staat onbedoeld voor mijn neus met een smeermes te zwaaien.
Het heeft iets absurds en ik beluit weer te gaan, wordt bedankt en eenmaal op fiets roept ieder een afscheidskreet.

http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6875353432/#in/photostream

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #63 Gepost op: 30 mrt '12 - 01:47 »
relaasje michel. is wel van de press maar past hier prima

http://www.depers.nl/binnenland/640397/De-laatste-occupier.html

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 30 mrt '12 - 11:22 »
Eerlijk betoog van Michel , neemt geen blad voor mond , hij en Gavin zijn inderdaad mede de echte steunpilaren van ODH , respect !

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #65 Gepost op: 30 mrt '12 - 16:21 »
meh, tendentieus bericht hoor. en dat van een krantje dat verdwijnt, terwijl occupy staat nog. de ironie. daarbij, occupy is meer dan alleen michel he, online zijn er ook nog die hun best doen. maar er mag idd wel wat meer vaste bezetting bij komen op locatie. magoed, zomer komt eraan...

anyway, verdere discussie kan hier; http://occupydenhaag.org/index.php/topic,325.0.html

dit hier is kamp updates

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #66 Gepost op: 01 apr '12 - 19:12 »
Goedenmiddag! hier weer een kamp-update van Don quichotte... (Vr. 30 Mrt. t/m Zo. 1 april, nee, (geen grappen))

Vrijdagavond weer aangekomen op de olifant-lokatie, het was rustig bij aankomst en helaas veel rondslingerende items over het gehele kamp. Mijn handen begonnen te jeuken, maar gezien de tijd (1.00uur) was de slaapzak inkruipen een betere optie. Eerst nog lekkere rendang met rijst gegeten, een kleine delegatie van de pasar malam was zo vriendelijk om met 2 boodschappentassen (!!) vol met kant en klare maaltijden ons te komen steunen, heerlijk! Na een koude nacht wakker geworden in een aangenaam door het zonnetje verwarmde tent. Samen met onze poolse vriend Thomas besloten we weer verder te gaan met puinruimen in de legertent die na 3 verhuizingen vol stond met plastic tassen die stuk voor stuk vol zaten met alles wat je de afgelopen maanden op het kamp hebt gezien. Bij opruimen moet je niet te sentimenteel worden vind ik, en gelukkig was thomas het met me eens, alles wat onbruikbaar was verdween linea recta in de kliko. Inmiddels begon de temperatuur in de legertent al aardig op te lopen, zeer aangenaam. Na een middag flink zweten hebben we weer een bruikbare legertent, om te werken, aanloop te ontvangen en te woord te staan en te discussieren. Ook de boekenkast is weer in ere hersteld dus alle bij eerdere verhuizingen veilig gestelde boeken kunnen weer naar hun vertrouwde stek. Hierna is een begin gemaakt met het organiseren van alle verwaaide tenten, beter gezegd, wat er soms van over was. Bijna alle bruikbare tenten liggen nu droog op 1 plek om later weer complete setjes van te maken (vrijwilligers?). Aan het eind van de middag werden we wederom getrakteerd op lekker indonesisch eten van de pasar malam. Nel en Ferry (formerly known as Opa water) kwamen ook nog even langs om de keuken-inventaris glimmend en schoon af te leveren. Deze is bij gebrek aan een kook/eet-tent veilig gesteld op een plekje op het kamp. Het was ook fijn om 2 oude bekenden te zien die elkaar hebben gevonden op het kamp en verhuisd zijn van een tentje naar een huis. Tot half 3 s'nachts zitten kletsen en filosoferen en toen werd het toch wel erg koud, bibberend de slaapzak in. De volgende morgen uitgebreid kennis gemaakt met Manfred, een duitse man die 4 maanden bij occupy Eindhoven heeft gebivakkeerd en nu ocdh als stek heeft. Deze man heeft wat te vertellen, dingen meegemaakt die in een psychologische thriller niet zouden misstaan. We kregen bezoek van de "kampoudste" van occupy Utrecht en een vrouw waarvan me de naam even is ontschoten, koffie erbij, zonnetje op de tent, een typische zondag. Thomas kwam hijgend de tent binnen, tussen al het taxiën van en naar de bibliotheek door vindt hij ook nog tijd om te gaan hardlopen, ongelofelijk. Zo rond 12.00 uur komen de eerste dagjesmensen weer binnendruppelen, een hoop bekende gezichten en fijn om te zien dat het na een rumoerige periode weer een beetje tot leven komt allemaal. Helaas in de middag weer moeten vertrekken omdat ik op Maandag weer moet werken, maar volgende week vrijdag ben ik er zeker weer.

groetjes, Don Quichotte

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #67 Gepost op: 02 apr '12 - 21:59 »
kamplaptop is gisteren stukgegaan, kan helaas dus eventjes niet gebruikt worden voor de livestream

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #68 Gepost op: 08 apr '12 - 16:53 »
Hier weer een kamp-update van Don quichotte van wo. 4 April t/m za. 7 Apr.
Wo. 4 April weer aangekomen op de olifant-lokatie, op mijn 34e verjaardag dus een klein feestje gevierd. Staatsbosbeheer is langsgeweest, alles was in orde, op een paar tentjes na die verplaatst zijn. Barry heeft inmiddels een degelijke fiets en een kar om zijn fietstocht naar het strand van Athene te beginnen. 18 Juli wil hij op het strand staan om deel te nemen aan de wereldwijde actie "Occupy the beaches" Inhoudelijk weet ik hier weinig van, maar vindt het wel stoer van Barry dat hij dit gaat doen. Het is ook de bedoeling dat hij een soort van blog op de site gaat bijhouden maar daar zullen jullie vast meer van horen. Vrijdagavond is er een begin gemaakt met de vierkante meter moestuin op een pallet. Theo en ik hebben met hulp van een Vlaamse lifter een slimme en simpele constructie bedacht op een pallet waardoor we een verplaatsbare tuin hebben staan. Iris heeft wat dingen in potten geplant en gezaaid. De opruim-woede van mij werkt aanstekelijk, anderen op het kamp begonnen spontaan ook aan een voorjaars-schoonmaak. Ik ben geïnterviewd door een Hongaarse journalist, hij had een tolk bij zich wat voor verwarrende communicatie zorgde. Verder kwam Ferry de oude boekenkast brengen, hij is flink verstevigd en er staan er nu 2, wat voorlopig meer dan genoeg moet zijn. Ik heb geen idee waar de boeken gebleven zijn, maar ze kunnen terug naar de plek waar ze thuishoren. Verder is de communicatie tussen kamp en online actieven, of eigenlijk het gebrek eraan , een "hot topic" en dit zal dan ook in de vergadering van 8 april hopelijk besproken worden. Tot volgende week!

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #69 Gepost op: 08 apr '12 - 17:07 »
Oh ja, er is een bomenkapper aktief.... In de nacht van donderdag op vrijdag heeft 1 of andere halve zool naast de skatebaan met een hakbijl (...) een dikke boom om gehakt. Nu wordt ik net gebeld door de politie of ik er iets van wist en ze wisten mij te melden dat er afgelopen nacht (7-8 april) weer 2 bomen zijn omgehakt.... Ik zou zeggen, een ieder die regelmatig op het kamp komt of er aan voorbijgaat; Hou je ogen en oren goed open zodat deze vandaal gepakt kan worden.

Offline Phen

• Jr. Member
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 08 apr '12 - 17:31 »
Don Quichotte,

Altijd een genoegen om jouw kamp updates te lezen! Wilde ik even kwijt ;)

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #71 Gepost op: 08 apr '12 - 22:35 »
occupy denhaag wil een doorstart maken met struktuur, is meer dan gemiddeld goed ontvangen. toi-toi

make it work

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #72 Gepost op: 09 apr '12 - 00:02 »
Maandag 2e paasdag om 1 uur kamp vergadering ter plekke

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #73 Gepost op: 09 apr '12 - 23:23 »
Vandaag deel 2 van de grote tent bij Xhairy opgehaald , zodra het weer het toelaat word die weer aan het bestaande deel gekoppeld.
Eén grote ontvangst tent dus , om bezoekers weer goed te kunnen ontvangen , we kunnen vergaderen , internetten enz. enz.
Mogelijk is er een luifel aan te plaatsen voor een kook en afwas spoel gelegenheid .
Over kamp vergaderingen gesproken , die staan wekelijks gepland op maandag en vrijdag 16.00 uur , belangrijk om de voortgang kamp te bewaken.

Offline don quichotte

• Full Member
« Reactie #74 Gepost op: 10 apr '12 - 00:19 »
Dit zijn de berichten die ik wil lezen! En eindelijk iemand die zich geroepen voelt om het "kamp" een beetje nieuw leven in te blazen waar ik de hoop een beetje aan het opgeven was.... Thanks Ferry!