Auteur Topic: kamp updates  (gelezen 16482 keer)

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
Re: kamp updates
« Reactie #45 Gepost op: 18 mrt '12 - 00:06 »
livestream gaat voor op eten? ik wil niet zeuren maar waarom? heb ik iets gemist? vandaag was een goede dag, op de valreep een werkend aggregraat godzijdank. niet eens fatsoenlijk de tijd gehad om de spullen van de verhuizing van gisteren op hun plek te zetten. Het kamp is niet leefbaar? Dan zien we er toch nog best aardig uit voor een stel dooien.... Occupy Den Haag leeft, en vandaag was het fijn om te zien dat het niet gaat om een handjevol beroepsdemonstranten, maar om oprecht ongeruste nederlanders uit alle lagen en hoeken van de samenleving. Fijn om Ferry, (voorheen opa water) te zien glimmen wanneer hij ondeugend zijn gevoel van onvrede op een uiterst ludieke manier kenbaar maakt. Mijn complimenten aan Navellef, die eerder op dit forum aangaf dat het hele ESM-verhaal eigenlijk een groot vraagteken was. Vandaar dat ze besloot met een groot vraagteken rond te gaan lopen, super! Dat ene vraagteken zegt alles... Voor iedereen die occupy steunt, op wat voor manier dan ook, wil ik zeggen dat er niet zoiets bestaat als echte occupiers. Het feit dat er mensen zijn die in weer en wind op een veld staan met minder voorzieningen dan op een simpele camping maakt hen niet meer of minde occupy dan iemand die vanachter zijn laptop op het internet actief is, of iemand die allebei doet, of iemand die liefdevol kookt voor de goede zaak. We staan hier om hetzelfde voor elkaar te krijgen en we zijn er om elkaar te helpen en ondersteunen. "Though shall communicate" Mensen, bedankt!

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #46 Gepost op: 19 mrt '12 - 21:20 »
ik heb de discussie die hier is ontstaan over wat voor gaat, stream of eten, uit dit topic gesplitst. die discussie aldaar verder voeren; http://occupydenhaag.org/index.php?topic=227.0

niet hier, dit is kamp updates.

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #47 Gepost op: 21 mrt '12 - 20:39 »
Op weg naar het Malieveld staat op het grindpad een kleurrijke tekst.
Hup camera aan:
Langs Het Grindpad

De tenten staan in een rij langs een pad, hoog en droog.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7003653845/#

In de keukentent staan twee gasstelletjes. Op een gasstel staat een bord:
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6857539704/#

Gavin o Really meldt dat zij zich hier op het kamp voorlopig wel zelfstandig redden.
Davey pakt net zijn gitaar in.

Buiten de tent, een kind, die schoenen aantrekt en de vogels gaat voeren met een broodje.
Die trekt zich niets aan van een korte nukkige Barry bui.

De sfeer is er een van rust. Het is prachtig weer en na een gangetje langs de tenten, vind ik het er ook mooi. Kleurrijk.
Er hangt een vlag, er staat een Buddha, er ligt nog een verdwaalde anti-ESM bord op een stoel en een omgewaaide jerrycan, die waarschijnlijk bij maantijd tot trommel wordt geprolongeerd.

http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7003653157/#
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6857540380/#

Een tent is versierd met een pop.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7003653395/#

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 24 mrt '12 - 19:00 »
Bij aankomst tref ik Xihuat aan. Even babbelen over de bonnen die nog gescand moeten worden voor de boekhouding.
De verhuizing is al begonnen. Tegenover het Esso gebouw, aan een sloot, staan op een klein stukje grond een klein tentje en een metalen frame van de legertent. De moddergrasverhouding bedraagt fifty fifty.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6865138002/#

Barry heeft last van zijn schouder en zit een beetje verloren voor zijn nieuwe tentplek.

Aan de slag, ik loop met Xyhuat mee om een lading spullen te verhuizen. Ondertussen zie ik creatieve methoden om te verhuizen. Marianne scheurt als een motormuis op haar scootmobiel over het pad, met dozen tussen de benen.
Een volgestouwde personenauto rijdt, met een deur nog open, op gezapig lenteweer tempo over het gras.
Een altowagen rijkt tot aan de hemel met op het dak gestapelde podiumdelen. Tjonge, dat moet er dalijk er ook weer van af.

Eerst nog wat bijpraten. Marianne heeft een dikke huid, maar vandaag heeft zij er de smoor in en Frank valt haar bij. Niet over hebben en gewoon doorgaan met verhuizen, zegt zij en scheurt er vervolgens vandoor.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7011253075/#

Michel heeft het gehad. Er lijkt niets uit zijn handen te willen komen vandaag. Ik besluit te helpen.
Op zijn okkepaais, eerst nog een shagje draaien, breken wij de tent af. Frank helpt mee om de gevouwde tent helemaal naar de andere kant te dragen.  Daar wordt na wat gesteggel over de juiste plek, de tent weer met Don Quichote opgezet.

Een occupist komt tot zijn grote verbazing er achter dat de Dixie al versleept is naar de nieuwe plek.
Dan maar op de fiets. Snel snel.

Onder begeleiding van een Iers marslied, gaat een groep op pad met een grote tent. Emmy loopt in paradepas voorop, gevolgd door een trouwe schare.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6865137564/#

Nog geen minuut later komt in een hee-wacht-op-mij tempo, Marianne voorbij scheuren met een stukkie zeil.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6865137748/#

De meegebrachte stroopwafels deel ik uit aan een ieder, die wat suiker en energie kan gebruiken.
Bart staat devoot met een vuilniszak, miniscule rommeltjes van het veld te halen.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6865138650/#

Op de terugweg:
Grindpad, een paar dagen later deel 1
Grindpad een paar dagen later deel 1

Grindpad, een paar dagen later deel 2
Grindpad, een paar dagen later deel 2

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #49 Gepost op: 24 mrt '12 - 20:40 »
mooie updates oenkenstein.

xyhuat en aard zijn hier geweest om nog een stapel oude bonnetjes op te halen om de boekhouding helemaal rond te maken. was gezellig. ze zijn net weer vertrokken.

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
« Reactie #50 Gepost op: 25 mrt '12 - 01:29 »
Ik heb de verhuizing van het kamp als een vermoeiende, doch gezellige aangelegenheid ervaren. Inderdaad.. creatieve methoden om iets te verhuizen zijn er bedacht. Hoe verhuis je bv. zware dingen als een dixie of agregaten? 2 skateboards, een pallet er op, paar sterke mannen en hup, t zware spul er op en rollen maar. En hoe verhuis je dekzeilen? Daar charter je iemand met een scootmobiel voor die een dekzeil over het veld sleept, of je bindt ze aan een volgeladen en hoogopgeladen busje vast die toch naar de nieuwe plek gaat rijden. Winkelkarretjes doen ook goede diensten. Best wel aardig stekkie, ingeklemd tussen een stukje wat op wildgroeibos lijkt, een dijkje met keurig in de rij staande bomen en water.... alleen jammer dat het klein is.

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
« Reactie #51 Gepost op: 25 mrt '12 - 22:34 »
weekendupdate van Don Quichotte;

occupy the movement, daar begint het een beetje op te lijken nadat het fysieke kamp voor de 3e keer in korte tijd van locatie moest veranderen. Het kampement staat nu aan de andere kant van het veld naast het fietspad tussen een stuk gras met bomen en een verwilderd bosje waar naar verluidt rubberbomen groeien (Durex vulgare) ook ligt het kamp nu aan een water, leuk voor aankomende zomer! Afgelopen donderdagavond kwam ik aan en de mensen die overdag aanwezig waren hadden een hele drukke dag achter de rug, 15000 demonstranten die allemaal gebruik wouden maken van de dixie van ocdh.... Mies had er een dagtaak aan en heeft nog een paar euro voor de donatiepot verdiend. Verder kregen de demonstranten een lunchpakketje aangeboden die niet door iedereen volledig werd genuttigd. Zodoende hadden de kampbewoners na een rondje over het veld een doos vol met ingepakte broodjes, mars repen, blikjes ice-tea, en heerlijke bosvruchtendrank (mijn favoriet!) en een hele berg aktiemateriaal; borden, spandoeken en dergelijke wat na een beetje schilderen en plakken zeker gebruikt kan worden bij toekomstige demo's. Vrijdagnacht waren Edwin en Anita de nachtwakers, toen ik wakker werd waren ze alweer vertrokken. Zaterdag wederom een verhuizing waar gedurende de dag gelukkig nog wat mensen voor op kwamen dagen zodat het voor het donker gedaan was. Zaterdagavond kwam er ook nog een delegatie van occupy Leeuwarden van 3 man die een nachtje overbleven, heel gezellig. De nieuwe lokatie is wel heftig wat betreft de non-stop stroom van motorvoertuigen, veel geluidsoverlast en stank. Mischien went het nog, maar zonder oordoppen is het een recept voor insomnia. Zondagmiddag weer vertrokken na een zonovergoten weekend. tot volgende week!

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 26 mrt '12 - 14:27 »
Het kamp vandaag, rond het middaguur. Prachtig weer, er wordt koffie geschonken.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6871261470/#

Het is best druk, maar de sfeer is er een van rust. Het is een blauwe maandag. Iemand vraagt om shag, de ander om een vloeitje.

Op een door de FNV gedoneerde tafel staat een zonnepaneeltje.

Er is bezoek uit Amsterdam, van het gisterenavond ontruimde Damplein. De jongen vertelt kort over de feesten, gehouden op het Beursplein. Het hoge noorden is ook vertegenwoordigd. Drie bezoekers uit Leeuwarden hebben op het kleine kamp gebivakeerd en zitten half wakker, reeds voldaan van een ontbijt, van de zon te genieten alvorens vandaag via Utrecht terug te keren.

De Buddha heeft het koud gehad vannacht.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/6871261676/#

Bij vertrek neem ik nog een lege thermoskan mee en zie een verdwaald bord op de grond liggen.
http://www.flickr.com/photos/oenkenstein/7017369187/#

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #53 Gepost op: 26 mrt '12 - 15:20 »
Ik blijf met veel plezier de kamp updates en foto's bekijken. De foto van het kamp moest ik even twee keer naar kijken. Herkende het Malieveld niet terug, vanuit die hoek lijkt het wel of we midden in de stad staan! Zijn de jongens en meiden op het kamp ook tevreden met de nieuwe stek? Vind het jammer dat we die hier eigenlijk niet tot weinig tegen komen op het forum.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #54 Gepost op: 26 mrt '12 - 22:48 »
ik heb de discussie die hier is ontstaan over in hoeverre het belangerijk is om internettoegang op locatie te hebben, uit dit topic gesplitst. die discussie aldaar verder voeren; http://occupydenhaag.org/index.php?topic=296.0

niet hier, dit is kamp updates.

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 26 mrt '12 - 22:48 »
Welnu , ik was vanmiddag ook nog even op het kamp , omdat ik een vraag had en eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig hoe het er nu zou zijn ...
Nou het viel me niet mee , werd aangekeken als ware een aliën , niet te woord gestaan  behalve twee oudgedienden (een muzikant en een stadsnomade ) en ook nog Andersom.                                                                                                Een groepje nieuwelingen die wat aan het ballen waren en wat mensen die wat  voor zich uit zaten te kijken in het voorjaarszonnetje.
Uit één van de tenten klonk keiharde housemuziek , al met al dacht ik , hoe en wie gaat hier geinteresseerden informeren over waar occupy voor staat....
Na mijn vraag over de financiering van de éne dixie aan het kamp gesteld te hebben vertrok ik weer , en niemand die verder nog op of om keek bij mijn  weggaan. (maakt verder niet uit ...het zij zo...)
Op dit moment dat ik dit schrijf , staat de teller bij Bo Rent voor de Dixie op
+ 50 euro , dus genoeg voor nog een kleine twee weken huur.
Van het kamp heb ik min of meer begrepen dat daar geen geld is voor verlenging , zij ( Mies ) verwees  mij naar occupy Den Haag digitaal ...
Voor de goed orde , mede na wat ik vanmiddag gezien en bovenal "gevoeld" heb , ga ik niet verder met het regelen (en het op naam houden) van de dixie , volgende week meld ik dat persoonlijk bij Bo Rent .
Mocht iemand zich geroepen voelen het van mij over prima , ik stop er mee .

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #56 Gepost op: 26 mrt '12 - 23:04 »
Vanmiddag was Michel weer even live aan het streamen vanaf het kamp. Was goed om weer eens te zien.
Hij is voornemens om iedere dag tussen 15-16 uur te streamen vanaf het kamp! Dus hou de livestream in de gaten!

Offline theo54

• Newbie
  • *
  • de enigste linkse beveiliger van Nederland
« Reactie #57 Gepost op: 27 mrt '12 - 09:49 »
Ferry ik kan je reactie heel goed begrijpen
hij zij zo helaas
en we moet daar ook hard aan werken
zoals het nu is is dat geen reclame voor OCCUPY

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #58 Gepost op: 27 mrt '12 - 10:58 »
Ik pleit er voor , ook al gezien de minimale activiteit op dit forum , en de marginale betekenis van het Malieveld kamp , occupy den haag als actievorm te beeindigen.
We zijn er aan begonnen , waardig afsluiten kan ook.
Het is niet gelukt mensen te interesseren voor de occupy gedachte , dat valt niet te ontkennen.
Uiteindelijk is gebleken dat basisdemocratie niet werkt .           
ODH leek een kruiwagen vol kikkers die veel kwaakten en alle kanten uitsprongen , daar kwam nog eens bij dat er reigers langs de kant zaten (burgemeester , pow news e.d.) die maar al te graag een hapje van die overheerlijke lekkernijen wilden nemen.
De uitspraak van de rechter op 28 februari blijkt voor occupy Den Haag een pyrus overwinning ..achteraf
Het feit dat het kamp "gedragen" werd door slechts een handjevol geharde mensen van de straat , die verder geen enkele affiniteit vertoonden met de mensen on-line maakte het funcioneren van ODH  practisch onmogelijk .
Zo zie ik het , en het is niet anders.

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #59 Gepost op: 27 mrt '12 - 11:02 »
@xhairy, ik denk dat je de verkeerde persoon nu aanspreekt. Ferry heeft zich enorm ingezet met alles wat hij in zich had en kan mij zijn reactie dan ook helemaal voorstellen. Terecht dat hij die dixies van zijn naam laat halen. Persoonlijk had ik ze al lang terug laten halen.
Theo heeft zich ook als partimer enorm ingezet voor het kamp maar krijgt ook steeds vaker de deksel op zijn neus. Gek he dat er dan uiteindelijk geen mensen meer overblijven.
Het kamp is geen actiekamp meer. Op een enkeling na gaat het daar niet meer om Occupy.

@Ferry, ja het gaat nu lastig met ODH, maar opgeven, stoppen alleen omdat we krimpen, belangstelling terug loopt? Nee dat is te makkelijk wat mij betreft. Mensen zoeken een eigen weg binnen en buiten Occupy, hebben genoeg stof opgedaan de afgelopen maanden.
Misschien zal het kamp binnenkort wel verdwijnen en zal het online uitdunnen. We zullen het zien. Maar door op te geven om aantallen en succes??? nee hoor, das niet nodig, kijk naar verbetering en alternatieven.