Auteur Topic: kamp updates  (gelezen 8999 keer)

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
kamp updates
« Gepost op: 09 mrt '12 - 00:38 »
Beste mede occupiers,
Het leek mij een goed idee om een topic aan te maken waarop mensen een kleine update kunnen plaatsen wat betreft het kamp. Dit hoeft geen heel verhaal te zijn (mag wel) maar zoiets als; "vandaag een nieuw spandoek opgehangen" of "bezoek gehad van 3 Tibetanen" of "de krokussen staan er prachtig bij" dit met in het achterhoofd dat niet iedereen regelmatig langs kan komen maar toch graag op de hoogte wil blijven van op het eerste gezicht misschien onnozele dingen. Zo komt het kamp een beetje tot leven op afstand.....

Bij voorbaat dank, Don Quichotte, fighting windmills for justice...

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
Re: kamp updates
« Reactie #1 Gepost op: 09 mrt '12 - 08:57 »
ik ga dit topic kapen vanwege toepasselijke titel.

het is de bedoeling dat het kamp dit zelf ook probeert te lezen, of mensen die regelmatig naar het kamp gaan en eventuele hier vermelde nieuwtjes doorcommuniceren.

ik maak em daarom maar effe sticky.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 09 mrt '12 - 09:17 »
zo heeft als het goed is lange theo gisteravond een blauwe gasfles gebracht, dit is de eigen gedoneerd gekregen gasfles van het kamp zelf. als het goed is zit op dat barbequewagentje van marianne een gasstelletje met een aansluiting die op die gasfles past. check it out.

ook zijn er 2 of 3 kleinere blauwe gas-wisselflessen die gevuld kunnen worden. op deze flessen past het blauwe 2 pits gasstel dat in het begin op deze flessen heeft gewerkt, het moet er nog zijn ergens. check it out.

mirjam is nu toch weer een potje voor jullie daar op het kamp aan het koken terwijl de kamppot failliet is, ze betaalt dat weer zelf... ZORG VOOR JE EIGEN VRETEN OP ZN MINST GVD, hebbie normaal toch ook geld voor als je thuis bent? dr is al een tijd geen livestream meer omdat het geld op is aan eten, bedenk dat dat vóór eten gaat. priority 1!!!!!!!!!!!!!!...

ook word de voortent opgehaald waarin gekookt kan worden, of iig dat vierkante alu ding... en ook is mirjam de dekens aan het wassen. word morgen gebracht.

Offline siris144

• Jr. Member
  • **
  • Occupy
« Reactie #3 Gepost op: 09 mrt '12 - 11:31 »
Ik ga naar Occupy en ik neem mee: 1 Banaan, 4 boterhammen, 1 pakje sap en een goed humeur! Idd. Als er geen geld is, niets uitgeven wat er niet is!
Agendapunt voor zondag "koken en eetgeld!" See ya laters ;D

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 09 mrt '12 - 12:22 »
Tip: Maak geen slapende muzikanten wakker in de tent, als je om half een denkt eens te gaan informeren hoe en wat met het kookgebeuren. Ik wens niet ergens onder een tramrails te eindigen.
Vandaag hoop ik geen agressieve kampbewoners aan te treffen, als ik om half zeven eten kom brengen.

Op het menu staat:
- Aardappelen met spinazie.
- Kippenpoten.
- Portie kibbelingen.
- Griekse salade.

Theo en Schanulleke, bedankt voor de levering van de gasflessen.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 09 mrt '12 - 14:35 »
aggressieve muziekant is wel een aanhoudend probleem hoor ik al...

Offline Notulist

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 09 mrt '12 - 15:56 »
Hee Xharry blij je weer actief te zien. Niet te veel gaan simmen hoor, ik zie je graag in je oude vertrouwde vrolijke zelf ;D  (als dictrator ;) :) )!

greetz,

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 09 mrt '12 - 16:05 »
ik ben geen harry, en wie ben jij?

waar is de kamptelefoon? istie weg of zijn de batterijen gewoon leeg.

edit; aah ik weet al wie jij ben. ;)
« Laatst bewerkt op: 09 mrt '12 - 22:45 door Xhairy »

Offline andersOm

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 09 mrt '12 - 17:35 »
sommige bezoekers klagen over weinig nieuws in de reguliere media. Daarvoor moeten ook foto's/video gemaakt worden.
Mensen die niet op de foto willen kunnen zich verdekt opstellen, maar fotograven bedreigen werkt lijkt mij contra productief ;-)
Laten we ook zorgen voor leuke creatieve spandoeken ed. en andere ludieke fotogenieke dingen op t kamp. VOOr de verhuizing vh Malieveld al aangekaart, maar vanmorgen nog geen spandoek met bv duidelijk leesbaar OCCUPY erop. Thuis maken is waarschijnlijk praktischer dan op t kamp...
Richting tunnel mag niet, maar Tramkant en fietspad  richting zijn vrij.
Edwin en/of Johan suggereerde iets als: "OCCUPY, ook voor jou...

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 09 mrt '12 - 18:14 »
ho, wacht even. fotografen dienen het fatsoen op te brengen om te vragen of ze foto's mogen maken, en vooral waar het gaat om foto's waar onvermijdelijk personen op komen zich ervan te vergewissen wie er niet op de foto willen. betreffende personen kan vervolgens gevraagd worden uit beeld te gaan als ze in de weg staan. deze personen dienen vervolgens gehoor te geven en medewerking te verlenen aan dergelijk verzoek en uit beeld te gaan, aangezien het maken van foto's geacht mag worden in het belang van occupy te zijn en dus prevaleert.

dat is de correcte lijn die dient te worden aangehouden. dit ter herinnering, deze kwestie is niet nieuw en is al een keer besproken dus dat doen we niet opnieuw. geef het door zodat iedereen het weer weet.

Offline Oenkenstein

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 09 mrt '12 - 20:21 »
Eten gebracht. Lekker rustig sfeertje op het kamp. Moest echter gelijk weer ervandoor.

Er is tekort aan alles:
- Geld.
- De gasstellen, die gebracht zijn passen niet op het fornuis, daar past enkel zo een grote blauwe Camping Gaz op.
- Kamptelefoon. Communicatie kan nu enkel geschieden door fysiek naar het kamp toe te gaan.
- Internet. De die-hards zitten nu al een paar dagen te wachten op spullen om te kunnen streamen.
- Het voortentje is volgens mij nog niet gebracht. In ieder geval nog niet opgezet.

Deze situatie vind ik zorgelijker, dan die tijdens de winterperiode. Het was toen wel koud, maar alles was er.

Ruzie en aanvaringen zoals gisteren gebeuren nu eenmaal. Gelukkig is onze muzikant een hele toffe gozer en konden wij het naderhand bijleggen.

Maandag reed er een tram voorbij het Koekamp en uit de speaker klonk: Hou vol jongens!

Als iemand fotos wil maken, ga je gang, maar hou inderdaad de richtlijn van Xhairy aan. Als iemand niet op de foto wil, respecteer dat dan.  De ganzen op het Koekamp zijn ook fotogeniek.

Offline don quichotte

• Full Member
  • niets is wat het lijkt en zelfs dat niet
« Reactie #11 Gepost op: 09 mrt '12 - 21:56 »
Fijn om te zien dat dit topic meteen gebruikt wordt :D
Wat betreft het spandoekenverhaal, ik ben vrij creatief en zal kijken of ik wat moois kan maken. Het is inderdaad zonde dat we zo'n kans op media-exposure aan ons voorbij laten gaan, letterlijk...

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 09 mrt '12 - 22:38 »
je topic werd niet gebruikt vanwege jou idee om dit topic te beginnen, binnen het "online team" werd de behoefte geuit dat er een communicatiekanaal naar het kamp moest komen om de samenwerking van online en onlocatie (kamp dus) zo goed en kwaad als kan in overeenstemming te brengen.
ik ging daarmee aan de slag en wou een communicatie topic in het leven roepen waar dingen in konden worden gecommuniceerd naar mensen die misschien naar het kamp gingen die het konden lezen en aan het kamp doorgeven. jou topic, wat op zich nog een beetje loos was had een titel die me wel uitkwam en daarom heb ik gewoon jouw topic voor dat doel gekaapt ipv een nieuwe te maken.

ik weet niet wat jouw bedoeling was voor dit topic, maar nu is het dat wat ik hierboven uitleg, en dient het alleen voor dat doel gebruikt te worden. het is ook de bedoeling dat iedereen, en vooral het kamp wanneer dat mogelijk is, altijd eerst en vooral dit topic checkt op nieuwe berichten die van belang kunnen zijn.

het loopt iig naar redelijke tevredenheid, bij gebrek aan beter. bedankt namens de feestcommissie.
« Laatst bewerkt op: 09 mrt '12 - 22:46 door Xhairy »

Offline protius

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: 10 mrt '12 - 03:42 »
xhairy moderator het is niet de bedoeling de boel te kapen door inbreuk te maken op zijn schijfsels dat had ook bij mij gedaan en zie het weer terug komen dat het ook doet bij ander

dit is niet volgens de regels ik zal hier beklagen bij de andere moderator en mocht dat niet helpen op de mumbel wat kapen doen alleen piraten en niemand houd van piraten dus hou daar mee op ?????

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: 10 mrt '12 - 09:20 »
de kaping van dit topic is vanwege direct nut voor het kamp. het doet in weze niet veel afbreuk aan de initiele opzet van topicstarter behalve dat het nu voor noodzakelijke berichtgeving gebruikt word ipv triviale. jou post hier is wederom topicvervuiling, je bent egocentrisch bezig met dit topic te kapen voor je persoonlijke onenigheid met mij die je perse hier wil ventileren, niemand die op dit gelamenteer van jou zit te wachten. ik ben enige mod hier maar je bent meer dan welkom om het in de mumble te gooien, en anders doe ik het wel, ik kan haast niet wachten tot het zover is.

ik stel voor dat je dit topic verder ontziet, ik zal dan ook iedere volgende post hier waarin je hierop doorgaat verwijderen. ik verwijs je naar het freespeech topic. http://occupydenhaag.org/index.php?topic=20.0 kom daar maar met je te onpas aanhalen van je recht op vrijheid van meningsuiting om het te misbruiken als argument om anderen lastig te mogen vallen die totaal geen boodschap hebben aan jou. je mag dan het recht op vrije meningsuiting hebben, maar anderen hebben het recht om daar niet naar te hoeven luisteren. je dringt je mening op op een onbetamelijke manier.
« Laatst bewerkt op: 10 mrt '12 - 09:35 door Xhairy »