Auteur Topic: Begrip  (gelezen 802 keer)

Offline Mopje

• Full Member
Begrip
« Gepost op: 01 mrt '12 - 09:16 »
Gisteravond werd er in de uitzending van ODH begrip gevraagd voor de moordenaar van een vijftien jarig meisje. Hierop werd direct gereageerd in de chat door iemand die zijn verstand nog wel gebruikt. Aangezien het mij verboden is te reageren heb ik een reactie geplaatst in de shoutbox.

Deze reactie is door de Cernunnos of xdenhaag verwijderd!

De bewuste uitzending is nog steeds te zien op de livestream van Occupy Den Haag. (Live Show (Procaster) Wed Feb 2012, 01:03:23)

Als jullie begrip vragen voor iemand die een vijftien jarig meisje vermoord, vraag ik jullie begrip voor mensen met een andere mening en het recht dit te uiten! Tevens vraag ik jullie begrip voor de mensen die direct zijn betrokken bij dit verlies!

Offline theo54

• Newbie
  • *
  • de enigste linkse beveiliger van Nederland
Re: Begrip
« Reactie #1 Gepost op: 01 mrt '12 - 09:31 »
ik heb absoluut geen begrip voor de moordenaar maar de hulpverlener waar hij eerder om hulp heefd gevraagt moet ook ter verandwording worden geroepen

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 01 mrt '12 - 09:46 »
Heb jij enig idee hoe dom je reactie is? De "hulpverlener" van deze gestoorde gek moet ter verantwoording geroepen. Kijk als er een leip op straat loopt, kan je als hulpverlener echt niks doen als je cliënt na een colaatje en een sigaretje een meisje vermoord.

Als die eikel zo'n zelfinzicht heeft, waarom blijft hij niet binnen zitten totdat hij hulp krijgt dan? In plaats van achter meisjes aan te gaan.

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 01 mrt '12 - 11:26 »
my 2 cents..

Ik ben van mening dat men via de lifestream iets te voorbarig is geweest met deze uitlating. Dit omdat er op dit moment nog te weinig bekend is over hoe de vork in de steel steekt. Echter mocht blijken uit onderzoek dat hetgeen beweerd is klopt, nl dat deze jongen om hulp heeft gevraagd en dat deze hulpvraag genegeerd is dan is imo de hulpverlening mede aansprakelijk voor dit drama wat imo alleen maar verliezers kent.

Het is immers niet de eerste keer dat we horen dat hulpverlening verzoeken van een client die om hulp vraagt negeert, en het zal helaas ook niet de laatste keer zijn.

Wat ik veel kwalijker vind is dat er uit allerlei hoeken en gaten psychologen en psychiaters etc opspringen die n.a.v kranten berichtjes denken iemand compleet te kunnen analyseren en dit dan ook nog eens publiceren zonder dat men de betrokkene en mensen uit diens directe omgeving ooit gesproken heeft.

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #4 Gepost op: 01 mrt '12 - 11:37 »
Begrip voor de moordenaar van dat 15 jarig meisje kan er nooit zijn wat mij betreft. Wel kan ik begrijpen dat het zo ver komt, en dat voor de dader erg vinden dat hij ondanks zijn hulpvraag deze niet heeft gekregen. Dat neemt niet weg dat je altijd, maar dan ook altijd, verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Hij had zich ook bij een GGZ instelling kunnen melden voor een vrijwillige opname.
De hulpverlener de bal toeschuiven ben ik ook voorzichtig mee. Dat gebeurt al teveel met als gevolg dat er alleen maar nog meer fout gaat omdat men op eieren gaat lopen binnen de instellingen. Ook zij zijn meestal maar gewoon de dupe van bezuinigingen en hoge werkdruk waardoor er soms fouten worden gemaakt.
Ik ben zelf werkzaam geweest in een justitiële jeugd instelling waar ook jongeren werden behandeld met een PIJ maatregel en kan je vertellen dat er van behandelen weinig kwam. Niet omdat het personeel dat niet wilde of kon, maar omdat er steeds blokkades werden opgeworpen door management waardoor passende zorg niet kon worden geboden helaas.

Wat mij betreft komt deze uitspraak (heb de uitzending niet gezien) volledig voor rekening van de persoon die hem deed, zoals dit ook altijd het geval is binnen occupy Den Haag, tenzij er duidelijk bij wordt vermeld dat het een standpunt etc van ODH zelf is.

Terug komend om de niet beantwoorde hulpvraag. Ik hou mijn hart vast want dit soort zaken zullen we vaker gaan zien nu de GGZ zorg duurder is geworden voor de patiënten zelf en de wachtlijsten alleen maar enorm toenemen.

@mopje het verwijderen van je shout bericht kan door mij zijn gebeurd afgelopen nacht, maar is per ongeluk gegaan. Ik heb het forum bezocht vanaf mijn smartphone en dacht op een gegeven moment al dat ik op dat kleine rotscherm per ongeluk de shoutbox had aangeraakt maar kon me niet bedenken wat er had gestaan. sorry daarvoor was niet de bedoeling.

@Esther kan me verder aansluiten bij jou verhaal. Echt te walgelijk voor woorden die "ik sta graag in de picture" figuren.

Offline Johan

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 01 mrt '12 - 11:46 »
Terug komend om de niet beantwoorde hulpvraag. Ik hou mijn hart vast want dit soort zaken zullen we vaker gaan zien nu de GGZ zorg duurder is geworden voor de patiënten zelf en de wachtlijsten alleen maar enorm toenemen.
Wil op jou reactie aanvullen: niet alleen duurder maar voor veel mensen zelfs onbereikbaar, met alle gevolgen van dien.
Enge gedachte hierbij is, dat de minister (E. Schippers) hierop stelt, dat sinds deze maatregel van kracht is, dat er dan ook minder mensen gebruik maken van deze zorg en dat haar opinie dat veel van deze zorg overbodig is, dan ook onderstreept wordt. Te wazig voor woorden. Enge hieraan is, is dat zij hieraan rechten verleend om nog harder op de GGZ zorg te gaan bezuinigen, waardoor excessen zoals deze gruwelijke moord, alleen maar vaker in het nieuws zullen komen.

Offline Mopje

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 01 mrt '12 - 15:13 »
Het blijft natuurlijk een onzin verhaal. Dit meneertje had wat telefoontjes gepleegd en zelfs een brief geschreven (dan steek je al met kop en schouders boven velen uit) als ik de berichten moet geloven hierover. Dit zou dan zogenaamd de noodkreet zijn.

Maar als deze zogenaamde noodkreet dan niet wordt gehoord of gehonoreerd, waarom pakt zo zwijn dan een meisje van vijftien?

Veel simpeler en eenvoudiger, was het geweest om een loslopende politie op de Grote Markt op z'n bek te slaan. Hier kan je makkelijk heel dichtbij komen. Als je dat een beetje volhoudt dan zit je direct vast in een celletje. Als ze je dan dreigen vrij te laten zonder behandeling, doe je direct hetzelfde met de politie die je celdeur opendoet!

Op deze manier blijf je wel vastzitten!

Begrip? Absoluut niet!

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #7 Gepost op: 02 mrt '12 - 20:05 »
ik wil me onthouden van mn mening hier, want de wereld zou te klein zijn. maar wat ik wel zou willen aanstippen is dat dit niets met occupy te maken heeft. in die zin kan ik eventuele voorgekomen mod-acties wel begrijpen. dat wou ik alleen even kwijt.