Auteur Topic: Boekhouding ODH, enige uitleg.  (gelezen 822 keer)

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
Boekhouding ODH, enige uitleg.
« Gepost op: 01 mrt '12 - 06:36 »
Hallo,

Mijn nicknaam is Xyhuat en daar ik een groot aantal jaren werkzaam ben geweest als bedrijfsadministrateur, heb ik mij een tijd geleden aangemeld om als boekhoudster te fungeren voor Occupy Den Haag. Deze aanmelding is gehonoreerd in een GA op het Malieveld. Occupy Den Haag heeft er voor gekozen om een open boekhouding te voeren, in de eerste plaats voor hun gulle donateurs, maar ook voor henzelf om de inkomsten en uitgaven in te kunnen zien.

De boekhouding is bijgewerkt van 15 okt 2011 t/m 15 jan 2012.

Banktransacties verwerkt 15 okt 2011 t/m 15 jan 2012.
Kasboekje en aankoopbonnetjes 15 okt 2011 t/m 15 jan 2012 gecontroleerd en verwerkt.
Eindkassaldo geteld door boekhoudster in bijzijn van 3 andere mensen, op het kamp in de tent.

Brandstofkosten (voor de generatoren) zijn verdeeld in 20% voor algemeen gebruik (licht, telefoon opladen enz.) en 80% voor livestreaming (livestreamcomputer, licht enz)
Deze verdeling is tot stand gekomen tijdens een GA in vroeg stadium van Occupy Den Haag.

De aangekochte legertent leek in eerste instantie niet van zo'n beste kwaliteit, daarom werd spontaan een donatie-aktie voor een andere tent opgezet. Toch bleek de tent sterk genoeg om windkracht 12, regen, sneeuw, hagel en strenge vorst te doorstaan. De opbrengst van de aktie blijft gereserveerd voor eventuele noodzakelijke vervanging of extra tent.

De aanvoer van gegevens gaat niet zo snel, maar zodra deze weer volledig binnen zijn, wordt de boekhouding weer bijgewerkt. Hiervoor vraag ik enig begrip. Wanneer de boekhouding is bijgewerkt zal ik dat melden in een nieuwe post in dit Topic.