Auteur Topic: Notulen ronde tafel den haag zo 25 mrt 2012  (gelezen 1390 keer)

Offline fon1960

• Jr. Member
  • **
  • love is the only emotion
Notulen ronde tafel den haag zo 25 mrt 2012
« Gepost op: 28 mrt '12 - 00:32 »
1. Vaststelling agenda (volgorde van belang/actualiteit)

- Theo54  hoe en waarom verdeeldheid en verchillende chats en achterkamertjes

Ieder heeft het recht om een kamertje aan te maken als men behoefte er aan heeft en mag uitnodigen wie men er in wil

voorstel: 1 groep in skype waar iedereen in zit, ook al zou het alleen maar zijn om de agenda van vergaderingen bekend te maken

- Xyhuat:  Voorstel:  Punten die een aantal keer niet aan de beurt komen (meestal de laatste) vanwege tijdgebrek, na een aantal keren niet aan de  beurt,  bijv. 3 keer, op volgende vergadering als 1e punt behandelen,  want  anders is de kans dat het eeuwig niet behandeld wordt en het  verwaterd.

voorstel = -haast unaniem- aangenomen, met de vermelding dat als een punt de volgende keer op de agenda verschijnt, erbij wordt vermeld de hoeveelste keer het is, dat het -al- op de agenda staat

2. Kwesties per  groep (mededelingen, agendapunten aangaande een bepaalde werkgroep)
    2.1. livestream redaktie (dirk, domino, cern, tan, fen, fon...)

geen nieuws

2.2. livestreamchat moderatoren (fon, xhairy, domino, cern, xdenhaag...)

geen nieuws

2.3. legal (aard, marianne, gerben, bart, cern, alexander, regina/xyhuat, (edgar, tijdelijk niet beschikbaar)...)

geen nieuws

2.4. foodsupport team (Anita, Mirjam, Freepie, Ferry, Ed, Bart...) = opgeheven

geen nieuws

2.5. kamp (-zaken) (gerben, Xhairy, theo54 gompie, bart, serko, peter, davy, gavin, Siris, krisso...)

- Nachtrust kamp nav observaties als nachtwaker sputnik

Sputnik bracht te berde, zijn ervaring als nachtwacht, dat er kampverblijvers zijn die nog tot diep in de nacht in de grote tent blijven en (soms luidkeels) geprekken voeren, zodat de nachtrust van kampverblijvers die vroegtijdig gaan slapen verstoord wordt. Laatstgenoemden zijn dan op tijd weer wakker en Sputnik vroeg zich af of het dan wel zin heeft om voor die paar uren (tussen laat-slapers en vroeg-opstaanders) een nachtwacht van buitenaf op het kamp aanwezig te laten zijn. De nachtwacht van buitenaf levert dan wel zijn/haar gehele nachtrust in voor maar 2 of 3 uren echt waken, heeft dit dan wel zin.

Een nachtwacht zit op het kamp om te nachtwaken in de zin om de nachtrust van de kampverblijvers te waarborgen en om ongeregeldheden het hoofd te bieden.
Dit zouden de kampverblijvers moeten respecteren en dan ook hun nachtrust kunnen nemen en zich veilig voelen.

Een voorstel is om de "grote tent" op een bepaalde tijd te sluiten voor de kampverblijvers zodat ze ook hun nachtrust gaan nemen. Dit voorstel wordt a.s. woensdagavond op het kamp besproken.

2.5a! aktief rondom het kamp (theo54, davy, theo gompie, dirk, edwin, daan, marianne, gavin...)

2.6. financien (xyhuat (boekhoudster, online open boekhouding), ...)

- Xyhuat: Diskussiestuk omtrent financien

Dit stuk staat vanaf vrijdagavond j.l. gemeld in Skype om voor een ieder die dat wil door te lezen en van op- en aanmerkingen te voorzien
Let wel: het is een diskussiestuk, niets is vastgelegd, staat nog steeds open voor op- en aanmerkingen.

Dit discussiestuk wordt geplaatst op het Forum, in vergadering besloten. Komt a.s. woensdag weer terug op de vergadering om verder over te praten. http://occupydenhaag.org/index.php?topic=274.0

- Xyhuat: inmiddels een boel bonnetjes verzameld, gekregen, nieuwste banktransacties inmiddels ook weer voorhanden...boekhouding is inmiddels weer in verdere verwerking, t.z.t. komt de update op het forum.

2.7.  website (nieuwe), incl. forum (xdenhaag, cernunnos, marco, fon, xhairy...)

2.8. techniek (Gerben, Xhairy, aard, astro_nod...)

geen nieuws (niet behandeld)

2.9. P.R. (dir, serko, theo54 (edgar, tijdelijk niet beschikbaar)...)

2.10. persberichten (fen, cern, filo, serko, dirk, bart, gerben, aard...= samenvoegsel P.R. en legal)

2.11. terugkoppeling online ronde tafel NL en LOM naar plaatselijke occupy (den haag)

2.12. akties

2.13 leesgroep (edwin, johan...)

3. Organisatie (ofwel structuur) van ODH

... rondvraag en afsluiting

- gompie wil moestuin ontwerpen voor het kamp
en wil graag een ondersteuning van het plan en vraagt donatie's om het op te starten
cernun gaat gompie  erbij helpen het op het forum teplaatsen http://occupydenhaag.org/index.php?topic=272.msg1244#msg1244

- Xhairy: mister-M alias Protius spamt van alles onder de naam Occupy den Haag op Indymedia, zijn wij het daar mee eens?

tegen  l l l l l l l l l l l l l l l l
voor

unaniem tegen, voorstel is om bij indymedia te vragen om posten onder de naam Occupy den Haag te verwijderen, met vermelding dat deze naam misbruikt wordt en Occupy den Haag niet achter deze posten staan
Mister-M alias Protius proberen te bewegen deze naam niet meer te gebruiken, hij is gevoelig voor wat de grote groep beslist.

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
Re: Notulen ronde tafel den haag zo 25 mrt 2012
« Reactie #1 Gepost op: 28 mrt '12 - 12:20 »
Hoe meer achter kamertjes hoe slechter , wie is wie ? en wie doet wat ?
Waar spreken we af als we verdwaalt  zijn ?

Offline Cernunnos

• Administrator
  • Full Member
  • wakker aan het worden
« Reactie #2 Gepost op: 28 mrt '12 - 12:47 »
Hoe  bedoel je Ferry? Zijn de notulen niet duidelijk genoeg?

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 28 mrt '12 - 13:01 »
nee Cer , ik doelde op punt 1  van theo 54
trouwens staat het punt dixie voor vanavond nou op de agenda ?  Ik kan niet op piraten pad komen ...krijg alsmaar de melding :  loading , en dat gaat maar door..

Offline Trajectunonix

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 28 mrt '12 - 19:47 »
De notulen roepen voor mij meer vragen op dan ze beantwoorden.
De vraag "hoe en waarom verdeeldheid in chats en achterkamertjes", wordt niet beantwoord en de geboden oplossing is een groter achterkamertje. Het recht hebben op achterkamertjes is een andere discussie die los staat van occupy, behalve wanneer je jezelf rechten kunt toekennen in achterkamertjes waardoor je bv mensen levenslang mag uitsluiten van occupy onderdelen zonder verantwoording.

De meeste geinteresseerden zitten niet op skype, of mumble. Een m.i. betere oplossing zou zijn om de agenda (+ bespreking) op zoveel mogelijk platforms aan te bieden, hiermee bereik je de meeste mensen, stimuleer je participatie en wordt de beleidvoering minder gesloten wat de kans op beinvloeding van eventuele infiltratie aanzienlijk verminderd.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #5 Gepost op: 28 mrt '12 - 21:42 »
die groepjes zijn uit zichzelf ontstaan door mensen die elkaar betrouwbaar hebben bevonden, en foute elementen zijn op welhaast natuurlijke manier uitgefilterd. ik heb vertrouwen in de groepen zoals die nu op natuurlijke manier zijn ontstaan. ik zie er geen infiltranten in zitten.

de transparantie ten spijt, maar dit werkt momenteel tenminste. heb je een politiek korrecter systeem dat beter werkt be my guest. ben er iig wel voorstander van om daar naartoe te werken. maar vooralsnog heeft het niet willen werken zoals het moet dus doen we het maar zoals het gaat.

Offline Trajectunonix

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 28 mrt '12 - 23:08 »
Een goeie infiltrant zie je ook niet. Ik zeg ook niet dat er infiltrant(en) zijn, maar gezien de situatie in Engeland ( http://occupydenhaag.org/index.php?topic=298.msg1346#new ) en het eerdere succes van de Den Haag livestream kun je het ook niet uitsluiten. Het is daarom handig om erover na te denken hoe je deze (mogelijke) factor irrelevant kunt maken, daarmee verbeter je jezelf en kan het in je voordeel werken.

Zou je willen uitleggen waarom 'het'  werkt, en welke fouten er zijn uitgefilterd waardoor het nu beter gaat? Een correcter alternatief is onze huidige democratie, en die werkt ook niet, o.a doordat het WOB niks voorstelt, een gebrek aan transparantie dus.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
« Reactie #7 Gepost op: 28 mrt '12 - 23:24 »
ik weet niet aan te geven hoe het komt, en ik heb er ook niet zo veel zin in, dit om een discussie te voorkomen waar ik geen deel aan wil hebben. ik constateer alleen maar een verschil met wat nu wel gaat, zij het nog steeds moeizaam, en eerder niet, toen we alles theoretisch politiek korrect hebben willen houden. ik zie in de huidige situatie paralellen met organisatie in cellenstructuur zoals ik die wel herken van uit de diverse actievoerders bewegingen en wat ik gewend ben in krakerskringen waar ik bekend mee ben, welke zeer effectief is tegen infiltranten.