Overige zaken > Linkjes

Filmpjes ''Niek maakt van dr hart geen moordkuil''

(1/1)

niekie:
Op mijn blog vindt je een aantal filmpjes:

http://cosmicpilgrim.wordpress.com/occupiamo-noi-psyche/

Hierin spreek ik het consumerende en kortzichtige publiek aan over de waarheid die ik vind in Occupy.

Occupyers worden door sommigen behoond als kanslozen, maar niet langer. Ik keer de medaille om en het gaat nu hart tegen hard.

''Lieve Nederlanders, mooie medemensen, het is tijd dat jullie de boodschap serieus gaan nemen.

Dat jullie begrijpen waarom Occupyers aan het Occupyen zijn.

En dat het geen Occupyers zijn maar dat het mensen zijn.

Waardevolle  mensen, die weten wat een mensenleven betekent, die daarvoor instaan.  
Die huis en haard achter zich laten, die schepen achter zich verbranden.

Omdat ze wanhopig zijn, omdat ze niet kunnen gedijen in deze maatschappij?

Nee, omdat ze weten dat het maar een kwestie van tijd is tot het noodlot ook bij jóu op de deur klopt, en dat jij dan helemaal met je handen in ’t haar staat.

Die mensen die staan voor de verandering die nu gaande is, zij weten wat een mensenleven waard is.

Zij weten ook dat de maatschappij, zoals die nu eruit ziet en nu functioneert, alleen wanhoop genereert en alleen wanhoop te bieden heeft.

Dat het daarom ook begrijpelijk is dat veel burgers, consumenten, de ogen dichthouden omdat ze denken dat ze op die manier ook hun hart gesloten kunnen houden.

Zodat ze niet elke godganse seconde van de dag bij stil hoeven te staan dat ieder mens dat je tegenkomt ook pijn voelt, sterker nog, dat ieder mens pijn lijdt. ''

Ik heb een weergaloos respect voor alle mensen die Occupy van de grond hebben gekregen, en diegenen die zich wel achter het gedachtegoed scharen maar zich nog niet bij de beweging gevoegd hebben want dat zijn er ook duizenden!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie