Auteur Topic: Notulen ronde tafel den haag woe 28 mrt 2012  (gelezen 1051 keer)

Offline fon1960

• Jr. Member
  • **
  • love is the only emotion
Notulen ronde tafel den haag woe 28 mrt 2012
« Gepost op: 29 mrt '12 - 22:35 »
1. Vaststelling agenda (volgorde van belang/actualiteit)

- Malieveld zal er vanavond bij zijn...zoals afgesproken eerst hun agenda punten afhandelen. Staat er al een onder 2.3. legal. (Jeroen)

- financieel discussie stuk van boekhoudster aard01 zie punt 2.6

2. Kwesties per  groep (mededelingen, agendapunten aangaande een bepaalde werkgroep)
    2.1. livestream redaktie (dirk, domino, cern, tan, fen, fon...)

geen nieuws

2.2. livestreamchat moderatoren (fon, xhairy, domino, cern, xdenhaag...)

geen nieuws

2.3. legal (aard, marianne, gerben, bart, alexander, regina/xyhuat, (edgar, tijdelijk niet beschikbaar)...)

!!!! SPOED PUNT VAN HET KAMP !!!!
- de mensen die zijn opgegeven ivm advocaat hebben alle vier een brief gekregen. Gaat over eigen bijdrage. Graag als eerste punt behandelen als Malieveld online komt. (Jeroen / Michel)

http://www.st-ab.nl/normwrb.htm

gerben, marianne, serko, michel hebben rekeningen eigen bijdrage rechtsbijstand, per rechtszaak en dat zijn er 4, gekregen: marianne 4x  € 76,00 , michel 4x € 127,00 , serko ??, gerben ??

totaal marianne € 304
totaal michel     € 508

marianne heeft een andere brief gekregen dan michel

gerben heeft nog weer andere brief gekregen, dat inkomen te hoog zou zijn, kan bezwaar aantekenen door allerlei formulieren in te vullen

als 1 persoon een rechtszaak aangaat, wordt je aansprakelijk gesteld, daarom zijn er 4 mensen bij betrokken, zodat er niet 1 aansprakelijk kon worden gesteld, het zou dan ook goedkoper zijn in dat laatste geval.

mogelijkheden tot vergoeding:
- bijzondere bijstand aanvragen
- in beroep gaan tegen de uitspraken
- justitueel klachtenburo
- jansen en jansen advocatenburo
- met advocaat in gesprek gaan

bart is niet aanwezig (buitenland) hij zou misschien inlichtingen kunnen geven hoe het geregeld is met advocaat bij aanvang rechtszaken

gerben wordt gebeld om in mumble te komen om over zijn bevindingen te komen praten (10 min)

gerben gaat contact opnemen met advocaat

kopieën maken van de brieven en overleggen aan gerben

eigen bijdragen komen waarschijnlijk te vervallen omdat de advocaat genoeg betaald krijgt omdat er op 4 mensen deze rechtszaken gevoerd zijn; het zou niet redelijk zijn dat de mensen het zelf moeten betalen.
alles zou in het werk gesteld moeten worden om vergoedingen dan wel kwijtschelding te krijgen
in geval er kosten blijven, komen die voor rekening voor Occupy den Haag,
stemming hierover: bijna unaniem aangenomen , 1 onthouding

- Ik ben deze week uit het legal team gestapt. Reden, geen communicatie meer op dit moment, en misschien nog wel belangrijker dat ik geen zin meer heb om nachten door te halen en me in te zetten om een kamp in stand te houden waarvan de "bewoners" alleen maar uithalen naar online etc. en dat in mijn beleving het niets meer met een Occupy actie kamp te maken heeft. Bij een volgende zitting mogen ze het dus zelf uitzoeken wat mij betreft. (Jeroen)

2.4. foodsupport team (Anita, Mirjam, Freepie, Ferry, Ed, Bart...) = opgeheven

geen nieuws

2.5. kamp (-zaken) (gerben, Xhairy, theo54 gompie, bart, serko, peter, davy, gavin, Siris, krisso...)

- Ferry heeft aangegeven dat hij zijn handen aftrekt van de dixi op het kamp. Hij gaat morgen dit doorgeven aan verhuurder. Hij geeft aan "ik vermoed ( weet niet zeker ) 10 april maar denk ook eerder, kan zomaar gebeuren, dinsdag is er al niet meer genoeg over om uit de "borg"van 300 euro te putten" Er zal dus een nieuw contract, contact persoon etc moeten worden geregeld. (Jeroen)

Gerben gaat het contract overnemen. Ferry en Gerben nemen contact met elkaar op.

Xyhuat:
op   3 april staat de "teller" op € 274,85
op 10 april staat de "teller" op € 312,64
(onder voorbehoud dat nog steeds dezelfde tarieven voor verzekeringsbijdrage gehanteerd worden)

Xyhuat:
Gezien de enorme kosten, is het dan misschien te overwegen om naar een alternatief te zoeken? Bijv. een verdrogingstoilet. (Ik kreeg een tip van iemand)

Voor info wat dit is:  http://www.ecosave.com/boottoilet.html

contact met GGD opnemen hoe zij over een alternatief toilet denken, wat de mogelijkheden eventueel zijn
Communicatie on- en offline

- er zijn mensen die op het kamp komen dat ze het gevoel  krijgen niet welkom te zijn en dat weerhoud mensen  op het kamp te komen; mede gelet op de opmerking die geplaatst worden naar de mensen toe en elkaar accepteren zo als die zijn

- het livestreamen wat smiddags gebeurt door michel wordt op prijs gesteld

- sputnik zou wel graag weer GA's op het kamp organiseren, maar veel mensen wonen buiten tot ver buiten Den Haag, het zal niet makkelijk zijn om de mensen bij elkaar te krijgen op het kamp

voorstel om bv eens in de 14 dagen op t kamp een vergadering te houden en daar via livestream de 'thuiszitters" bij te betrekken

voorstel om bv eens in de 2 maanden een grote bijeenkomst te houden, waar ook de mensen van (ver) buiten den haag bij kunnen zijn (vanwege de reiskosten)

mumble blijkt het medium te zijn waar iedereen vanuit thuis of kamp bij aanwezig kan zijn en samen communiceren

- raamwerk/structuur uitwerken om binnen te kunnen gaan communiceren

2.5a! aktief rondom het kamp (theo54, davy, theo gompie, dirk, edwin, daan, marianne, gavin...)

geen nieuws

2.6. financien (xyhuat (boekhoudster, online open boekhouding), ...)

- Xyhuat: Diskussiestuk omtrent financiën

Discussie  stuk staat vanaf vrijdagavond j.l. gemeld in Skype om voor een ieder  die dat wil door te lezen en van op- en aanmerkingen te voorzien
Let wel: het is een discussiestuk, niets is vastgelegd, staat nog steeds open voor op- en aanmerkingen.
Dit discussiestuk is geplaatst op het Forum, in vergadering besloten. Is vanavond weer terug op de ronde tafel geweest om verder over te  praten. http://occupydenhaag.org/index.php?topic=274.0

stemming om dit stuk als basis te nemen:
- onthoudingen llll
- rest stemde voor

voorstel om er een aparte "vergadering" voor te prikken, voor belangstellenden

het stuk staat op het forum, graag hier aan en opmerkingen te plaatsen en de discussie verder voeren, in skype is ook een groepje Boekhouding en zo, nog belangstellenden om daar uitgenodigd te worden?

2.7.  website (nieuwe), incl. forum (xdenhaag, cernunnos, marco, fon, xhairy...)

geen nieuws (niet behandeld)

2.8. techniek (Gerben, Xhairy, aard, astro_nod...)

2.9. P.R. (dir, serko, theo54 (edgar, tijdelijk niet beschikbaar)...)

2.10. persberichten (fen, serko, dirk, bart, gerben, aard...= samenvoegsel P.R. en legal)

- Omdat ik vanuit legal was toegevoegd in deze werkgroep ben ik na mijn stoppen met legal ook uit deze werkgroep gestapt. (Jeroen)

- Ik ben vandaag uit de persberichten groep gestapt. (Johan)

2.11. terugkoppeling online ronde tafel NL en LOM naar plaatselijke occupy (den haag)

- Kreeg gisteren mee dat er 1 april een LOM in Groningen plaats zal gaan vinden (hoop niet dat het een grap is, op hun site staat nog niets in ieder geval)  (Jeroen)

- yhuat: Het gerucht ging ook dat dat 25 maart zou zijn, maar niets "officieels" te vinden.
e.e.a. verdient navraag, voordat men massaal op de trein stapt naar het hoge noorden.

uitnodiging LOM in groningen op zo 1 april staat hier http://occupydenhaag.org/index.php?topic=310.0

2.12. akties

2.13 leesgroep (edwin,...)

3. Organisatie (ofwel structuur) van ODH

... rondvraag en afsluiting