Overige zaken > Algemene discussies

Free speech

(1/16) > >>

Mopje:
Hoi,

Dit weekend hebben de moderators van de ODH livestream veertien mensen gebanned. Hiervoor werden geen regels noodzakelijk geacht, noch werd er enkele verantwoordelijkheid afgelegd.

Men gaat erover mummelen of vergaderen of nu skypen, achteraf en apart, als moderators onder elkaar....

Het is nogal wat als men iemand zijn recht op vrije meningsuiting ontneemt. Het is nog gekker als men veertien mensen dat recht ontneemt. Maar het wordt absoluut absurd als de moderators onderling in het geheim regels gaan verzinnen die dit gedrag (zwijgzaam) goedkeuren!

Hef de bans op en leg jullie "werk" als moderator neer. Echt waar, jullie zijn niet nodig. Zonder jullie "controle" en "censuur" kunnen we best uit de voeten!

Of zijn jullie echt voor een beetje free speech? Alleen voor moderators?

Je begrijpt dat een beetje free speech vooral ook op een forum moet. Het is daarom beangstigend om deze moderators hier dadelijk terug te zien.

Xhairy:
reken er maar op dat ik hier ook kom modden, mopje. ik heb toen de hele kliek gebanned omdat jullie het te gek maakten. ieder individueel is gebanned omdat ie in de 5 minuten voorafgaande aan de "massaban" zich in meer of mindere aan malversaties te buiten is gegaan. ik heb nog een uur mijn geduld door jullie laten tarten voor de maat vol was.

free speech ok, maar trollen, nee.

maar over regeltjes; vanavond gaat er in het mod-overleg onder meer de regel besproken worden van 3 keer ban dan voorgoed eruit. hebbie dan je zin?...

Xhairy:
nou, tis vooralsnog beperkt gebleven...

hou het op richtlijnen om het chatten een beetje functioneel en aangenaam te houden.

hier zijn ze;

Geen Vet, Cursief, Hoofdlettergebruik of Onderstrepen van tekst
Geen Verbaal Geweld tegen Personen
Geen Racisme Geen Seksuele Beledigingen Geen Hate Speech
Geen Evangelisering van Politieke Kandidaten, Religies of Conspiracy
Geen Oproepen tot Geweld Geen Politie Bashing
Geen Gepraat over Hard Drugs
Geen Spam en Flooding
Kicks & Bans staan niet ter diskussie

lijkt me redelijk toch?...

ik zal ze als regel geven als ik het als argument nodig heb voor de actie die ik uitvoer. ik ga niet in ellenlange discussies erover, en al helemaal niet op de chat.

Mopje:
Hoi,

--- Citaat ---ik heb toen de hele kliek gebanned omdat jullie het te gek maakten. ieder individueel is gebanned omdat ie in de 5 minuten voorafgaande aan de "massaban" zich in meer of mindere aan malversaties te buiten is gegaan.
--- Einde van citaat ---

Alle mods hebben bans uitgedeeld. Nu je ook nog 5 minuten noemt wil ik je vragen naar je chatlogs om je beschuldigingen hard te maken. Dit wordt door mij en anderen tegengesproken echter de last van de beschuldiging ligt op jou schouders!

--- Citaat ---vanavond gaat er in het mod-overleg onder meer de regel besproken worden van 3 keer ban dan voorgoed eruit. hebbie dan je zin?...
--- Einde van citaat ---

Ik heb niet om zo 'n regel verzocht, juist het tegenovergestelde. Ik verzoek de huidige mods hun taak neer te leggen. Zeker niet om nog meer eigen regels te verzinnen in een niet openbare Skype vergadering.

De volgende regels:

--- Citaat ---Geen Vet, Cursief, Hoofdlettergebruik of Onderstrepen van tekst
Geen Verbaal Geweld tegen Personen
Geen Racisme Geen Seksuele Beledigingen Geen Hate Speech
Geen Evangelisering van Politieke Kandidaten, Religies of Conspiracy
Geen Oproepen tot Geweld Geen Politie Bashing
Geen Gepraat over Hard Drugs
Geen Spam en Flooding
Kicks & Bans staan niet ter diskussie
--- Einde van citaat ---

..zijn dus part of the problem! Je zal in je chatlogs zien waarom. Zij blijken namelijk niet te gelden voor moderators! En dat... maakt die laatste regel wel heel erg dubieus!

Nogmaals, het gedrag van de moderators, staat na veertiens bans wel degelijk ter discussie. En eerst dit onder ogen zien en je taak neerleggen, dan kan men weer op gelijke voet meedenken over "bans voor het leven". Maar zonder banknop....

Xhairy:
ik heb geen zin in deze discussie met je aan te gaan. ik spreek namens mezelf en niet namens alle andere mods. deze regels zijn nu ingegaan en ik ben geen voorstander van regels, ik ga liever uit van mensen en menselijkheid.

jij hebt niks geen enkele autoriteit voor je aanmatigende eisenstellerij alsdat we onze taken hebben neer te leggen en bepalen wie en wat er ter discussie staan. wie denk je wel dat je bent? jij bent degene geweest trouwens die ter discussie stond, en die dreiging van een regel van 3 keer ban voorgoed weg is o.m. jouw eigen schuld, door je chatgedrag. je mag blij zijn dat dat em niet geworden is, maar ik kan je verklappen dat je nu op eieren loopt... ik ga komende dagen streng opletten op vooral jij, maar ook de rest van de bekende kliek, en zekere andere mods een beetje proberen terughouden. en ik ga desnoods de regeltjes toepassen en voor mijn part net zo miereneukerig als ik maar nodig acht om gewoon toch mn ding te doen. geloof me maar dat je me beter op de menselijke manier had kunnen hebben dan nu met regeltjes imme hand hoor. en nog iets; wast niet voor mij dan was je al voorgoed weggeweest wat de anderen betreft.

de regeltjes die hier nu staan zijn heel redelijk voor een chat en daar zal iedereen de zin van inzien. en dat laatste regeltje, wat jij zo dubieus vind, is mijn idee geweest. en ik heb bij de motivatie verwezen naar een soortgelijk fenomeen bij het voetballen; niet in discussie gaan met de scheidsrechter. doe je dat wel volgt gelijk rood, klaar. en waarom? omdat het het spel stagneert, en dat is het belangerijkste doel op dat moment. is gewoon pragmatisch gezien een practische en zelfs nuttige oplossing. en zo ook gaan we de chat niet vervuilen met jouw stokpaardje op dat moment, namelijk je gram halen op deze of gene mod danwel de mods in het algemeen, maar zinvolle onderwerpen bepraten en het liefst nog enigzins occupy gerelateerd als dat niet teveel gevraagd is.

ik ga dus niet in discussie, al lijkt het daar op. ik verduidelijk me slechts aan je. als je klachten hebt over de mods dan mail je het maar en dan word het evt wel besproken in het team.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie