Auteur Topic: verdrogingstoilet (ter vervanging van dure dixi's)  (gelezen 1870 keer)

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • heb ik wat van je an?...
verdrogingstoilet (ter vervanging van dure dixi's)
« Gepost op: 28 mrt '12 - 23:03 »
de dixi's zouden we misschien kunnen vervangen voor verdrogingstoiletten.

http://www.de12ambachten.nl/nonolet.html
pdf http://www.de12ambachten.nl/pdf/nonoletfolder.pdf

ook zelf te maken...

zou aardig schelen in de centen

Offline xyhuat

• Newbie
  • *
Re: verdrogingstoilet (ter vervanging van dure dixi's)
« Reactie #1 Gepost op: 29 mrt '12 - 01:45 »
Uiteraard zullen we contact moeten opnemen met de GGD (denk ik) om te vragen hoe deze dienst over zo'n toilet denkt. Ook moeten we niet vergeten dat dit waarschijnlijk als "voorziening" gezien zal gaan worden door de gemeente. Het verdient wel enig uitzoekwerk om zo'n toilet "toegestaan" te krijgen. Een geschikt "toilettentje" o.i.d. zal ook gezocht, dan wel gemaakt moeten worden. In elk geval is het wel de moeite waard om ons in te gaan verdiepen.
1e. Er zijn hoge kosten verbonden aan het huren van een Dixie, een verdrogingstoilet verdient zichzelf na een aantal weken terug, alhoewel er wel kosten blijven van enige verbruiksmaterialen, nodig voor een verdrogingstoilet.
2e. Een Dixie bevat chemische middelen, ook iets waar Occupy liever van verschoond blijft om die te (moeten) gebruiken.

Hier ook nog een "zelfbouwertje" de Separett Privy, voor de prijs van 199 euries excl.btw

http://www.ecosave.com/boottoilet.html

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 29 mrt '12 - 23:00 »
En wie gaat die waar legen?
Het merendeel van de kosten voor de Dixie is het legen en de schoonmaak ervan.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 29 mrt '12 - 23:59 »
de pies kan in de put of de sloot, en de ingedroogde poep kan bij gft afval.

en ja, er zal poepcorvee moeten worden gedaan ja. dat betaalde dixipersoneel is een overbodige luxe, tis toch geen hotel ofzo? wc schoonmaken doe je thuis ook zelf.

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 30 mrt '12 - 00:38 »
Als iemand mij daar bij helpt , ben ik wel bereid om de ingedroogde poep regelmatig bij mij op de tuin op de composthoop te gooien . ;D

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 01 apr '12 - 01:02 »
Er verder over praten heeft geen zin , nu direct dóórpakken .
Wie wil er op zéér korte termijn met mij overleggen om daadwerkelijk met dit idee aan de slag te gaan.
Moet te doen zijn , een ontwerp maken en meteen voorleggen aan de GGD den haag
Verder geld aan dixies uitgeven is niet reeël , deze oplossing scheelt ons 27. 50 per week  , geld dat hard nodig is voor akties.

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 01 apr '12 - 07:29 »
je moet wel rekenen dat een dixi een hoop ingaat, we zullen dus meerdere verdrogingstoiletjes nodig hebben al naar gelang het actuele aantal mensen.

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 01 apr '12 - 11:44 »
Ik heb me nog eens verder verdiept in het verdrogings toilet ter vervanging van de dixie op het Malieveld , en ik moet zeggen er zitten nog al wat haken en ogen aan.                                                                                                 Afgezien dat deze oplossing goedgekeurd gaat worden door de GGD hier ter plaatse , zijn met name de kosten van aanschaf en verder onderhoud toch wel redelijk duur .                                                                                                        Maar het belangrijkste probleem lijkt mij het mogelijk gebrek aan dicipline bij de gebruikers er van , de hygiene instand houden                                                                                         

Bij de huidige dixie is dat minder urgent want de chemische troep + de poep + plasresten worden door een bedrijf afgevoerd ...                                             

Een zorgeloze oplossing dus voor de
kampbewoners                                                                                                           

Wél echter tegen de prijs van 27, 50 pr week ...   En geld ...ja geld is er niet veel  meer , en wat er dan nog is ...alles besteden aan dit probleem met de wetenschap dat de bodem van de occupy schatkist definitief zichtbaar is ?                                                                                                         

De kampbewoners zoals ik die ken , zijn op zijn zachtst gezegd géén deel van de één procent , bovendien  ik heb ook niet de indruk dat het erg "speelt"op het Malieveld , ................. ach zal vanzelf wel goed komen lijkt de teneur .                                                                                                 

Niets echter is minder waar , het klinkt banaal , maar voor Occupy Den Haag zijn de toiletten nu wereld probleem nr. 1

Offline Xhairy

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 01 apr '12 - 12:28 »
zit wat in ferry, want ik zou geen poep gaan opruimen voor een ander. ik zou mn eigen verdrogingstoiletje aanschaffen waar alleen ik op mag poepen.

nog mensen die zich op willen geven voor een poepteam?...

Offline navellef

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 02 apr '12 - 00:54 »
[..] verdrogingstoilet ter vervanging van de dixie [..]nog al wat haken en ogen
- [dient] goedgekeurd [..] door de GGD [..]
- kosten van aanschaf en verder onderhoud toch wel redelijk duur . [..][versus dixie] prijs van 27,50 pr week ...   En geld [..] is er niet veel  meer
- mogelijk gebrek aan discipline bij de gebruikers er van, de hygiene instand houden [..] huidige dixie [..] zorgeloze oplossing

[..]niet de indruk dat het erg "speelt"op het Malieveld , ... ach zal vanzelf wel goed komen lijkt de teneur. [..]maar voor Occupy Den Haag zijn de toiletten nu wereld probleem nr. 1
Argumenten zijn duidelijk.
Voor Occupy DH bepalen dat de toiletten een groot, zelfs het hoofdprobleem is ....?  ::)
't is iets dat geregeld dient te worden, meer niet.
a. Tussen jou en Xdenhaag (overdracht tenaamstelling contract met Bo-Rent)
b. Verder horen in elk geval de kampbewoners zelf aan de beoordeling en besluitvorming deel te nemen.
Zij dragen immers primair de consequenties daarvan.

Als zij kiezen voor het eco-toilet, dàn wil jij wel helpen  :D (oa bij het maken ervan).
Daar gaat het jou toch slechts om?  8)

Offline Ferry

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 02 apr '12 - 01:10 »
Navellef vooralsnog neem ik i.p.v. op het toilet even plaats in de wachtkamer . ;D
Ongetwijfeld word ik door X Den Haag spoedig op de hoogte gebracht van hoe of wat.

Offline combinia

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 10 apr '12 - 13:57 »

heey dixie oplossing!
 tevens goed voor gas!
 men neme een 3000 liter ton en plaats deze op wieltjes
 ook een deksel wat hersluitbaar is word erop bevsetigd ( hermetisch)
 zet er een kraan op met een drukventiel
 vul de ton met poep ( niet zo moeilijk)
 nu zet je m in de zon neer looool
en daarna zie je vanzelf er druk ok komen
 sluit nu het gas aan op het drukventie;l
 koken maar! ( eerwst vuur dan gas aan!!! xD xD
: door het koken verdwijnt de nitraat en aamoniak enz, en is de peope daarna vrijwel geurloos en boeren zullen het graag gratis komen halen voor hun tuintje
mixen met compost en herbivoormest zoals bijv konijnen voor de stikstof en voila supermest
 btw in afrika doen ze dit al meer dan 50 jaar