Auteur Topic: Statement .info  (gelezen 1220 keer)

Elfje

• Gast
Statement .info
« Gepost op: 23 feb '12 - 23:33 »
Voor degene die willen weten wat er aan de hand is m.b.t. de website kan dat lezen op onderstaande link

https://piratenpad.de/ro/r.UQD8LWVOgVQtppMX

Offline xdenhaag

• Administrator
  • Jr. Member
Re: Statement .info
« Reactie #1 Gepost op: 24 feb '12 - 03:35 »
Het volgende statement geldt voor Puntjes, Beanow en Elfje.
23 februari 2012, 14:30

1) Gezien de vraag hiernaar willen we het volgende voorleggen.

• - Het .org domein wordt niet meer door ons beheerd. Deze zal een kopie worden van de .info site zoals die op dit moment is en vanaf dat moment volledig open staan voor een nieuw team om deze te beheren.
  • - Echter het .info domein behouden wij om nieuwe functionaliteit te testen en doen dit met een team dat wij kiezen. Met als doel de site verder te ontwikkelen en een beter systeem te demonstreren.
  • Hierbij willen we graag het volgende opmerken:
  • Wij staan NIET achter het in gebruik nemen van deze website en zijn NIET aansprakelijk op wat voor manier dan ook van de gevolgen hiervan.
  • Maar we zullen het .org domein niet dwarsbomen en staat 100% open voor ontwikkeling op de manier die de round table goed dunkt.
  • Het is een slechte zaak om de huidige .info website in gebruik te nemen en hebben hier dan ook niets mee van doen.
  • De website op dit moment is niet veilig, niet onpartijdig, slecht ontworpen en slaat de plank in alle opzichten mis.
  • De gevolgen van het in gebruik nemen van de website op het .org domein in deze conditie is volledig voor verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de ronde tafel.
2) Persoonlijke toevoegingen

• Hieronder willen we graag ieder onze eigen individuele statement maken betreffende de reden van dit voorstel en onze afwezigheid op de mumble.
  • Elfje:
  • De reden dat ik niet meer op de mumble vergaderingen aanwezig ben is de manier waarop er met mij en met anderen gecommuniceerd wordt. De emotie viert op dit moment de boventoon waardoor een constructief gesprek niet meer mogelijk is. Wij zijn van diverse zaken onterecht beschuldigd, maar een menselijk, open en respectvolle communicatie is niet mogelijk geweest. Hierin is in de afgelopen tijd geen verbetering gekomen, er is zelfs een verslechtering zichtbaar. Deze manier van omgaan met elkaar is ver verwijderd van de manier waarop er, mijns inziens, als mensen onder elkaar omgegaan moet worden en zeker binnen occupy.
  • Ik ben niet de eerste en zal jammer genoeg ook denk ik niet de laatste zijn die aan deze manier van moddergooien, persoonlijke aanvallen, valselijk beschuldigingen en pogingen om mensen te onderwerpen aan ego's bloot zal staan. Velen voor mij hebben hierdoor zichzelf gedistantieerd van het Malieveld en de mensen die zichzelf verbonden achten met het Malieveld. Velen daarvan hebben hun eigen weg gevonden om hun idealen te verwezenlijken los van het Malieveld. Hierdoor zijn er al vele mensen, de een toegevoegde, opbouwende, actieve rol speelden of wilden spelen weggegaan zijn en is dit een gemis voor het Malieveld.
  • Het project website vind ik een leuke om aan te werken en ook een belangrijke. De samenwerking met Beanow en Puntjes heb ik als een opluchting ervaren na zoveel weken tussen lamlendigheid, inactiviteit en negativiteit binnen de ronde tafel, maar ook in persoonlijk contact met deelnemers aan de ronde tafel op het Malieveld.
  • Of de ronde tafel ooit leert dat de manier waarop er gereageerd, geacteerd en gecommuniceerd wordt destructief is, dat moet de tijd leren. Als de geschiedenis een goede voorspeller is voor de toekomst, dan heb ik er een hard hoofd in.
  • Zelf accepteer ik niet dat er op deze manier met mij omgegaan wordt en ik wil ook geen onderdeel zijn van een plek waar er op deze manier met mensen omgegaan wordt. Vandaar dat ik geen deelnemer meer zal zijn van de ronde tafel todat er op een menswaardige manier omgegaan wordt. Ik acht mij dan ook op geen enkele manier onderworpen aan de mening, wensen, eisen, regels of beslissingen van de ronde tafel.
  • Voor welke technische of andere ondersteuning van de .org site ben ik niet meer beschikbaar vanaf heden.
  • Beanow:
  • Ik ben niet meer bij de Mumble aanwezig geweest met de simpele reden dat men zich liet leiden door emoties.
  • Ondanks ervaring en objectief solide statements ben ik uitgekotst, nagetrapt en over het algemeen teleurgesteld door de deelnemers van de ronde tafel.
  • Als persoon hoeft ik mij niet hier aan te onderwerpen en daarom heb ik me daar van teruggetrokken.
  • De huidige omgangsvorm is een democratische waar dat eerder een anarchistische was.
  • Dit zorgt ervoor dat de besluitvorming traag is. Dat is een eigenschap van democratie.
  • Het is NIET een werkbare vorm voor Occupy omdat het zich niet kan veroorloven om traag te zijn, wat de oorzaak is voor alle frustraties.
  • Deze frustraties hebben ervoor gezord dat Occupy Den Haag elkaar op persoonlijke titel aan het aanvallen is en uitkotst om het minste.
  • De enige effectieve manier om verder te werken in een democratische vorm als deze is om stilzwijgend een leider te selecteren zodat die WEL in staat is snel te besluiten.
  • Dit zijn de redenen waarom ik mij de afgelopen tijd heb gedistantieerd van Occupy Den Haag.
  • De rede dat ik bij de website betrokken ben is omdat ik als domein eigenaar de toegepaste censuur ONACCEPTABEL vindt en het daarom sterk onder de aandacht wou brengen.
  • Dit afgezien van het practische punt dat ik de eigenaar ben van het domein.
  • Ik hoop van harte dat de ronde tafel lessen trekt uit deze situatie al vrees ik dat dit nog een tijd op zich zal laten wachten.
  • Ik ben niet van plan om dwars te liggen bij het .org domein. Ik doe er helemaal niets meer mee, dus ook geen technische ondersteuning. De techniek zal vrij toegankelijk zijn voor de round table.

Offline esther1972

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 24 feb '12 - 12:41 »
Ik wil via deze weg Beanuw, Elfje en Puntjes hartelijk bedanken voor de inzet die ze hebben gedaan.

Uit deze statement komt voor mij duidelijk naar voren dat er veel gaande is en dat deze beslissingen die nu gemaakt zijn met pijn in net hart genomen zijn.

Nogmaals bedankt.

Offline domino2011

• Newbie
  • *
  • Vrijheid bestaan in het erkennen van grenzen.
« Reactie #3 Gepost op: 27 feb '12 - 22:06 »
 :'( zoals gezegd heel jammer.
Blijf echter wel van mening dat mumble de perfecte plek is om on en off line met elkaar te laten communiceren.
Dus bij deze is iedereen die graag actief zn steentje bij wil dragen welkom op de mumble.

Offline artodidart

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 01 mrt '12 - 19:38 »
Ik kan niet oordelen omtrent wat wel en niet goed is voor een website. We hebben lang op een nieuwe website gewacht en uiteindelijk is er nu een, hetgeen ik als zeer positief ervaar. Ik weet dat diegenen die zich hiervoor hebben ingezet dat met heel hun occupy harten hebben gedaanten dat het heel veel tijd en inzet heeft gevergd. Jammer dat de tegenstanders hun huidige standpunten hielbeen nagekomen. Ik hoop van harte omwille van wat occupy beoogd, dat zij opmin besluit zullend terug komen. Wij zijn allen mensen en hebben nu eenmaal onze tekort komingen. Occupy is nu juist de uitdaging om ondanks tegenstellingen met en bij elkaar te blijven. Mijns inziens is dit weer een goed voorbeeld van het ego gedrag waar. We juist van af willen. Mummel vind ik overigens ook een prima medium om te vergaderen en bij occupy den haag werkt het steeds beter.